Looking For Anything Specific?

Header Ads

CLINIQUE x Butterfly : New Beyond Perfecting Foundation + Concealer, Makeover and Photoshoot!


Assalamualaikum and hello ladiesss!

Meh sini, aku nak share something yang sangat awesome and menjimatkan duit poket anda. Kalau nak tahuu, baca betul-betul post aku sambil makan popcorn okay! ^^


Pada 3 Oktober 2015, seorang Scha and rakan-rakan Butterfly Project yang lain telah berpeluang untuk mencuba produk terbaru daripada Clinique. Mesti semua orang dah tahu yang jenama Clinique ni jenama yang tidak asing dalam industry makeup di dunia. Kat mana-mana je ada Clinique. Tak percaya, pergi terjah Sephora berdekatan anda. 

Pihak Clinique telah menyediakan satu studio iaitu Metal Bees Production House, di mana kami berpeluang untuk merasai pengalaman di-makeover dan juga photoshoot ala-ala model terkenal. Haha. Tetapi, kami memang tiada langsung pengalaman photoshoot secara professional taw. So, it's a great challenge for all of us. 


Studionya yang tenang, jauh dari hiruk pikuk kota membuatkan fokus utama di sana hanya kami 10 orang dari Butterfly Project. You can be as girly as you want here. Haha. The food was simply delicious! Sedappppppp!


Kemudian, kami diberi taklimat mengenai New Beyond Perfecting Foundation + Concealer oleh Madam Yen, Senior Communication Manager Clinique. She's looks very young and fun! Beliau banyak bercerita tentang asal-usul Clinique dan mestilah kebaikan foundation terbaru daripada Clinique! Meh, aku terangkan sikit tentang foundation ni.


New Beyond Perfecting Foundation + Concealer
where weightless meets flawless.

Apabila makeup, benda yang paling asas yang kita perlu ada, ialah FOUNDATION. Foundation ni fungsinya sebagai base makeup supaya kulit kita nampak sekata. CONCEALER pula adalah untuk menutup cela contoh macam jerawat, bekas jerawat, mahupun pori yang besar. So, apa korang fikir kalau dalam satu botol ada FOUNDATION + CONCEALER sekali? Bukan ke ia akan menjimatkan masa dan duit korang? 


Sesungguhnya, foundation ini sangatlah sesuai untuk wanita Asia terutamanya sebab teksturnya sangat ringan, tak rasa macam kau letak setepek krim foundation kat muka. Lagi-lagi dengan cuaca Malaysia ni boleh membuatkan muka kita cepat berminyak dan berpeluh. Berpeluh? Cuma lap (dab motion) mengunakan tisu and you're done! Plus, ia terdapat dalam 6 shades untuk wanita Asia khususnya. Tak tahu mana shades yang sesuai? Pergi sahaja ke kaunter Clinique okay!


See, nampak bertenaga kan muka aku? Hehe. Simple sahaja, but sangat lain masa sebelum makeup.

Lagi satu, 'magic wand' applicator dia yang sangat friendly and hanya perlu letak sedikit sahaja dekat muka. Meh sini aku tunjuk kan. 


Fungsi:

1) Conceal -- Hanya letak di tempat yang mengalami masalah (jerawat, parut jerawat). Memang dicipta untuk menutup cela di muka. Guna sedikit je.

2) Foundation -- Oleskan foundation di muka. Hanya perlu letak sedikit sahaja. Fokuskan di bahagian T muka dan juga di bawah mata.

Kemudian, hanya blend menggunakan sponge/brush ataupun blend guna tangan sahaja!

Bila ada hari nak rasa full coverage, go with foundation. Nak rasa ringan-ringan je kat muka, hanya guna conceal sahaja. Senanggg sangatt!

*demo after the event*

*abaikan kening yang tebal sebelah*

And ohh by the way, foundation + concealer ni sangat jimat. Untuk daily basis, boleh tahan sehingga 6 - 7 bulan. Product expiration date pula ambil masa 2 tahun. Haaa, jimat ke tak jimat? 

Harga? Hanya RM 132 sahaja untuk 30 ml! Memang kalau habis sebotol ni, ke Sephora lah jawabnya! ^^

Mari, aku nak share gambar sekitar makeover + photoshoot oleh team Clinique dan Metal Bees Production.


Seriously tengah nervous time ni. Haha. Nak senyum pun terketar-ketar.



My gegirls from Butterfly Project! Thanks guys!


Gadis yang makeover kan muka kami menjadi so fresh, so clean! Thanks Clinique's team!

And the result from the awesome photoshoot!


Hahaha. Team Clinique and Metal Bees sangat membantu aku dalam proses ni. Confident and expect the less. Haha. Just be yourself and enhance your inner beauty. That's all about the makeover and photoshoot's theme that day! ^^



Website

Facebook

Metal Bees Production House

Jumpa lagi. Insya-Allah! ^^

Post a Comment

10 Comments

  1. Cute je Scha. Hope to see you again

    ReplyDelete
  2. nice sharing! saya ni x berapa tau sgt pasal2 hal mekap ni. lps baca entry akak rasa mcm berminat je dgn clinique ni. hehe

    ReplyDelete
  3. Cantiklah shawl! Beli mana :))

    ReplyDelete
  4. Saya pun tak pro bab make up n. Tapi, memang nampaklah perbezaan sebelum dan selepas apply benda tu.

    ReplyDelete
  5. bestnyaa photoshoot :D
    nanti mau try la produk clinique :D

    ReplyDelete
  6. wah terbaik...best dapat photoshoot lagi

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)