Looking For Anything Specific?

Header Ads

PLUSIFY -- Butik untuk plus size yang teristimewa!



Assalamualaikum. Hey guyss!



Plus size?

Size more than XL?

Segan nak bergaya?

Pilihan baju yang tak cantikkk?

Mesti bengang kan setiap kali cari baju? haha.

Sama lah dengan aku. Begini lah nasib kalau ber-plus-size. Susah gila nak beli baju.  Haha.

Tapi, sekarang ni memang ada perkembangan dalam industri fesyen plus-size. Ingat orang kurus je boleh bergaya? hehe. 


Life's too short to wear boring clothes.

Okay. 25 Oktober 2015 hari tu, aku telah dijemput oleh Plusify untuk menghadiri ulangtahun butik mereka yang pertama. Means that, dan setahun aku tak tahu tentang Plusify. Tak tahu pun ada butik memang khusus untuk plus size. Itu pun ter-stumble-upon invite di FB mereka. Terus daftar nak join anniversary mereka!

Plusify merupakan sebuah butik khusus untuk saiz yang lebih daripada XL. Yeah, like seriously banyak saiz UK 14 dan ke atas. Aku dah terbayang blouse yang cantik-cantik dan lepas ni boleh lah bergaya sakan. Cewahh, kemain! haha.

Plusify ni aku lihat banyak dresses. Cuma, baju lengan panjang agak limited. Especially bagi kita yang bertudung ni, memang malas sebenarnya nak pakai inner. So, aku lebih prefer blouse/dress yang berlengan panjang. Haha. Takpee, aku dah cakap dekat owner Plusify, Cherynn Tan minta dia carikan blouse yang berlengan panjang. Confirm ramai yang akan datang Plusify nanti. hehe. 

Oh yer, kebanyakan baju Plusify datang dari Korea, China, Thailand (I guess). So, bayangkan betapa jauhnya baju-baju itu datang. Memang Cherynn Tan hand-picked sendiri baju-baju di Plusify. Kualiti itu sangat penting yerr. 









See, cantikkan koleksi mereka? Dah lah ada SALE 30%! Rambang mata di buatnya. Dah berapa kali tawaf aku round dalam kedai tu. ahah. Tempat selesa nak shopping. Tenang je. Shopping lah sepuas hati mungkin. hehe. Shopping online pun boleh taw. Nanti aku kabor macam mana.


Alhamdullilah. Masa sales anniversarry tu aku menang Acer Iconia Tablet! hahaah. Tak sangka aku menang. Sebab aku ingat dah takde harapan sangat. Syukur. Hihi


Baju and beg yang telah aku borong kat Plusify. hehe. Along with other goodies and also my tablet.

With my blogger friendssss!









Syafiera Yamin, and alaaa, lupa nama yang belakang tu huhu. Hai!




Cherynn Tan, owner Plusify yang sangat comel, friendly and penuh dengan keyakinan! Sangat menerima feedback customer and banyakk lagi talent dia ada taw. Kalau korang nak belajar graphic design, youtube, boleh terus contact dia. Dia power dalam bidang media niii! Aku teringin nak belajar pasal Youtube. One day Cherynn! :)


Nahh, gambar sekeping pakai baju dari Plusify!

Well, marilah jamu mata kat website Plusify okayyy. Yang penting, FREE DELIVERY! 

Segala maklumat lanjut, boleh klik link kat bawah ni okay!


Facebook: fb.com/plusify

Website: www.plusify.my

Happy shopping! ^^

Post a Comment

17 Comments

  1. Bestnya ada free delivery :)

    ReplyDelete
  2. wah.. best ni... cantik2 baju tu

    ReplyDelete
  3. cantik-cantik semuaa :D

    ReplyDelete
  4. cahntik gila kan baju dia...tapi mmg limited utk muslimah fashion..hopefully cherynn upload byk lg..mihmih

    ReplyDelete
  5. baguss ada baju untuk plus size :)

    ReplyDelete
  6. wahh.. ada bj plus size..sush nak cari kedai plus size

    ReplyDelete
  7. canteknya baju scha beli!! pandai matching kn dgn tudung...kalau kita da kelaut da... btw best nya menang tab... hihihihi

    ReplyDelete
  8. Mesti rambang mata tengok macam2 kan :)

    ReplyDelete
  9. wah boleh shopping online terbaik

    ReplyDelete
  10. bagi mereka yang mencari size plus boleh la dapatkan disini

    ReplyDelete
  11. singgah lagi disini scha nazri

    ReplyDelete
  12. wahhh. cantik2. ehhh kak sally :)

    ReplyDelete
  13. mehlaaa bukak satu kat Penang !!! huwaaa..

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)