Looking For Anything Specific?

Header Ads

Keropok Pantai Timur. Yummeh!


Assalamualaikum. Hai semuaaa!

Ahad lepas, ayah aku pergi kursus kat Kelantan. Dah nak pencen pun masih kena pergi kursus jugak. Naik pangkat memang tak lah kan. Kesian ayah aku :3

Pukul 5 pagi dia dah bertolak dari rumah dah. Berkumpul di office Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) dan 6.30 pagi bertolak lah dari Seremban. 

Awal-awal aku dah cakap dah kat ayah, jangan lupa beli keropok losong banyak-banyak. Nak bagi kawan-kawan sekolah. Ayah angguk je lah. Hehehe. 

Tahu tak, terasa bosan betul aku and mama bila ayah takde. Rasa kosong je rumah tu. Yelah kan, takde teman nak buat gaduh. haha. Gaduh apa? Gaduh nak tengok TV. Asyik-asyik bola -___-

Semalam, lebih kurang 12 tgahmalam seiring dengan letupan bunga api Deepavali, ayah aku selamat sampai di rumah. Yang penting, aku eksaited nak tengok barang apa yang dia bawak! Keropok lah especially nyaa!

Mak aihh. Memang borong ayah aku belii. Kuat betul ayah aku tu bawak barang-barang ni naik bas. 

Ayah beli

-- Keropok losong berbungkus-bungkus
-- Keropok goreng
-- Beras siam
-- Keropok sira madu 40 bungkus!
-- Kain batik

Kain batik aku and mama mintak 10 helai sebab kami memang pakai kain batik kalau kat rumah. Nak tahu sebab apa? Nanti aku cerita next entry! Hehehe

Sorry kalau buat korang kecuq air liuq! ^^






Nak buat giveaway memang susah sikit. Haha. So, kalau sesiapa teringin betul, meh lah datang rumah aku. PM je kat Facebook. Terutamanya sekitar Seremban. Hhee. 

Kak Dr Asyikin and Kak Mimi Azirah, boleh email saya alamat tak? Since saya tahu akak berdua tinggal di Seremban. [ sya_zana91@yahoo.com ]

Baiklah. Jaga dirii!

Follow and let me know!

Post a Comment

48 Comments

  1. Boleh saja:)
    Ni add nye ~ shikin1401@gmail.com
    Jap lagi akk email address tau.

    ReplyDelete
  2. ok,ni akak serius jeles..tapi cmane ayah scha bawak beras siam naik bas?huhu
    oh keropok losong tu memang buat I olls terliur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lahhhhh. Scha pun terharu dia sanggup bawak brng2 mask dlm bas.

      Delete
  3. aaaa... jelesnyaaaaa siapa yang duk seremban tu >.<

    wah, banyak gak erk.. tapi kalau kita pun, mesti kita borong barang banyak2 kan. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah kot. nk dtg tempat org bukan senang kan? hehe

      Delete
  4. dah kenapalah dengan google plus -.- naseb baik bukan saya sorang je. hmm

    ReplyDelete
  5. fuhhh sedappp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ehh kite xreti pakai kain batik -.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena belajarr nii. hehehe

      Delete
    2. saya pun x reti.. main balut-balut je. hahahahaa >.<

      Delete
  6. dah lama tak makan keropok sira madu tu.. jajan best time tengok movie

    ReplyDelete
  7. waaa..bnyaknyaa...pos sini..hhahhah

    ReplyDelete
  8. Banyak juga keropok dibawa balik tapi sos memang sedap dan manis. hee

    ReplyDelete
  9. untung la Kak Nazeck and Kak Mimi hahaha.. iols jauh di penang ni cuci mate sajalah hohoho.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa alaaaa, sorrryyy kak CT :(

      Delete
    2. hahaha dekat ngan rumah ni ade kedai jual kopok lekor gak tapi xde rase macam ganu mari hihi..

      Delete
  10. Banyak betul ayah Scha borong yer ^_^

    ReplyDelete
  11. Ok scha nti akak emailkan alamat ye yang

    ReplyDelete
  12. Scha...akak pegi dulu..belum sempat nk baca entri ni..balik dari bercuti nanti akak sambung...jgn rindu rinduan tau muaahhh

    ReplyDelete
  13. terbayang bapak scha angkut semua barang2 tu.. naik bas?? perghhh gigihhhhhhhhh...!! dah sha mulai dengki khianat tengok entri ni... i love kopok losong u knowwwwww...?? huwaaaaa

    ReplyDelete
  14. Bestnya! Saya dahlah memang mengidam keropok ni. Tsk tsk tsk. Kenalah buat keropok sendiri lepas ni

    ReplyDelete
  15. Jemput laa datang pantai timur, memang kalau keropok tuu berbeza dari tempat lain, hehehe

    ReplyDelete
  16. dok eh.. tak kecur pun air liur ni..
    baru pas makan tadi..
    jadi, tahap mengidam nak makan tu tak tinggi lah sangat..
    lagipun, saya bukan penggemar keropok..
    hehehe..

    ReplyDelete
  17. arrr stress tgk keropok losong tuh...rinduuuuuuu! :D

    ReplyDelete
  18. keropok... rindunya nak balik kg... huhuhuhu

    ReplyDelete
  19. wahhh...banyaknya keropok...bak sikit...hehe...(tak malu...)

    ReplyDelete
  20. Bukan main lagi ayah Scha borong keropok utk Scha ;)

    ReplyDelete
  21. hahahahhaha.....kalau tak puas hati lagi sila datang kuala terengganu ...
    keropok losong yg fresh dr ladng yg baru siap digentel oleh geng mak cik mak cik .......
    hahahahah :D

    ReplyDelete
  22. Kak scha ana nak keropok lekor. Hihi. Sedap tu goreng2 waktu hujan2. Hihi

    ReplyDelete
  23. Amboii bnyknye abah scha borong tuuuu.. naik.bas lak tuu..

    ReplyDelete
  24. nyumsss....klo losongggg .mmg ku terliurrrrrrr

    ReplyDelete
  25. tu keropok losong kan. adoi lama gila dah tak makan.... sedap punya kalo beli kat teganu sebab rase memang terbaek lah...

    ReplyDelete
  26. Nyuumineyyaaa. Lama tak makan. ohh hari tu ada beli tapi tinggal dekat rumah mak saudara. sedihnya.. T_T

    ReplyDelete
  27. alahai scha, kenapa lah time aku dah tak duk kat seremban ko menayang gambo ni? haha. sedapnya keropok losong tu XD

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)