Looking For Anything Specific?

Header Ads

Adakah ini jodoh?


Cakkk. Hai semua. Pagi tadi aku follow mak aku pergi ceramah Maulidur Rasul kat Pusat Dakwah Islamiah, Seremban. Siapa panel yer? Mari. Tengokk!

Sesi 1 - Imam Muda Aran dengan tajuk, "Sirah Dihayati Sunnah Diikuti"

*google*

Sesi 2 - Imam Muda Asyraf, Ustaz Baslin Baharin (Tanyalah Ustaz TV9) dan Ustaz Tengku Nor Iftah dengan tajuk "Dekati Allah Cintai Rasullulah"

*google*

Paling suka sesi 2, sebab Ustaz Baslin tu suka buat lawak. Dengan kebolehan dia menyanyi ala2 hindustan, membuatkan kami semua hilang ngantuk. Hehe. Banyak pengisian dan ilmu baru tentang Rasullulah SAW semasa mengikuti forum ni.

Forum habis pukul 1 tengahari. Time ni, perut dah bermacamm-macam bunyi dah. Memandangkan makanan dah habis, so, kami bergerak ke kedai makan di Paroi. Leha's World.

Sampai je, aku tengok ada kamera bagai. Terdetik dalam hati, maybe ada program TV kot. Apa lagi, JJCM lah kann. Sekali betul. Rasa macam retis pulak ada banyak kamera. Kakaka. Puas gak aku cari pengacaranya, Iqram Dinzly (@IqramDinzlyHM). Jumpa pun! Aku tengok dia tengah mekap. Mekap sendiri taw. Kagum betul aku. Pandailah jaga muka, rambut etc. 

Lepas dah habis makan, aku memberanikan diri pergi approach dia. Kang kalau aku tak pergi, konpem aku akan menyesal tak sudah. Dah banyak kali terjadi. Pergi jugaklah.

'Iqram, nak amik gambar'
'Boleh.'
Dia dah pose baikk punya. Sekali aku cakap,
'Eh, nak amik gambar sama-sama.'
'Ohh.'
Terus dia bangun. Touch-up sikit.
Then, taraaaaaaa...


Lepas dah ambil gambar together-gether, dia nak tengok hasil dia kat hp aku. Awwww.
Lepas tu, dia pun angguk. Puas hati lettew. Haha.

Okay. Aku tengah cair. TOLONG!
Hahahaha

Post a Comment

26 Comments

  1. wah wah best nye jumpe iqram !

    ReplyDelete
  2. Amin amin amin...akak doakan korang bahagia forever. over tak akak? hahaha dia cool kan. Berlakon pun not bad.

    ReplyDelete
  3. waa bestnya ahli panel ceramah tu..imam muda asyraf kott >_<

    ReplyDelete
  4. hensemlah iqram dinzly.. tapi kalau dpt husband mcm ustaz2 di atas..wah, sejuknya hati..

    ReplyDelete
  5. syazzzzzzzzzzzz!! akak jeles. tolong tolong... ramai kata dia tak sombong.. hehe. jeles. jeles. heuheuheu.

    ReplyDelete
  6. ewah ewah ewah ewah.... haaaaaa...... tumpang happy ..

    ReplyDelete
  7. ewah ewah ewah ewah.... haaaaaa...... tumpang happy ..

    ReplyDelete
  8. bila penceramah pandai amik hati penonton mesti rasa syok jer nak tengok kan??hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. @Nastyna saya aminkan jelah kak. Kekeke

    ReplyDelete
  11. @Maria Menado~ tapi, mak saya kata pulak dia sombong. Haha

    ReplyDelete
  12. @sabella mohamad kann? akak pun cair sekali! Hahaha

    ReplyDelete
  13. Iqram, dia mmg baik. senior elie kat uni. Haha. bertuah lah syaz, elie jumpa dia salu dulu pun tak dpt amek gmbar lagi. hahha

    ReplyDelete
  14. Ececeh. Ngan imam muda tak amik gambo ke? Hihi

    ReplyDelete
  15. ouccccch handsome jugak beliau ni
    hahaha

    ReplyDelete
  16. yangg! dia ni bukan jenis lembut ke?

    ReplyDelete
  17. wah.. besnye jmpe rmi imam mude.. haha.. terbaiklah!

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)