Looking For Anything Specific?

Header Ads

Hikmah (Part 2)


Cak! Haaaa, saja je nak bagitahu korang. Final dah habis! Yeahhh!

Okay. Mari kita sambung cerita entry lepas. Cerita tentang hikmah. Hikmah (Part 1) korang boleh tekan link ni --> http://www.syazberry.com/2012/12/hikmah-part-1.html

Setelah kalah dalam piliharanraya fakulti, aku macam dah putus harapan sikit lah. But, at the same time, aku interested dengan satu club/community ni. Student In Free Entreprise (SIFE). Before start semester, aku macam dah tertarik dengan SIFE ni. Aku dapat tahu SIFE ni melalui someone dari Twitter. The truth is, aku tahu SIFE ni pun dari Twitter. Nampak tak betapa kuatnya penangan twitter kat aku? 

Aku buat research sikit pasal SIFE masa cuti and ask someone about SIFE. Setiap tahun, SIFE akan buat satu national competition. And aku pelik, UMP tak masuk competition ke? Tak hantar wakil ke? Melalui that someone, aku dapat in touch dengan Alumni SIFE UMP. Yang paling tak boleh blah, dia suruh aku RUN FOR MT's position. Haaaaa. Aku dah lah tak tahu apa-apa pasal SIFE and suddenly suruh aku masuk MT? 

Lama aku fikir, nak join ke tidak. Nak masuk untuk run jawatan MT. Lepas kalah election hari tu, aku tergerak hati nak interview untuk jawatan MT. Kawan aku yang gerakkan aku suruh try. So, aku di interview oleh mantan yang sebelumnya. Aku cakap jelah apa yang aku tahu and nak buat apa untuk kelab ni.

Lastly ...

Aku dapat jawatan Majlis Tertinggi! Hahahahaahaha. Aku tak tahu lah kawan aku tolong atau tidak. Tapi, lepas meeting pertama, aku taknak jawatan MT. So, aku pilih Exco External Relations. Baru lah ada thrill kan?

So, here I am. Tengah cuba nak menaikkan kembali nama SIFE UMP. Oh, by the way, SIFE dah tukar nama kepada ENACTUS.


Mesti korang tertanya-tanya kan Enactus ni buat apa? Bagi aku, ia macam serampang dua mata. Tolong orang di samping kita dapat benefit. Its kinda FUN! 

Enactus ni boleh mengembangkan lagi network. Lepas aku dah join Enactus, aku dapat banyak kawan dari universiti lain. Dorang semua support aku and UMP so that UMP boleh join the national competition. Terharu sangat! 

Nampak tak hikmahnya datang dari mana? Kann? Kan Allah pernah berkata, semua kejadian ada hikmahnya. Antara sedar atau tidak je sebenarnya. Contohnya, kalau kau jatuh, cuba cari hikmahnya. Pasti tersembunyi. Insya-Allah!

I'm proud to be an Enactus! 


Target seterusnyaaaaaa! Amin!

Doakan aku agar semuanya berjalan lancar! :)

Post a Comment

9 Comments

  1. i dulu masa kat u..
    lebih pada benda seni..
    teater,pengacaraan.. events..

    jarang join club serius. hehe.

    ReplyDelete
  2. wahh hebat ah kak syaz ! :D

    ya , semua yg terjadi ada hikmahnya . skrg ni akak dapat yg lebih baik kan ? :))

    ReplyDelete
  3. bagus Syaz.punya semangat n tiada istilah putus asa.keep it up!~

    p/s: Syaz pun jaga diri ya~ =)

    ReplyDelete
  4. waaa syazz.... tahniahh.. hehe.. kan. anything happened for a reason. o yeah. =)

    Tahniah.. goodluck! lame akak tggu entry ni. haha..~

    ReplyDelete
  5. Tahniah syaz :)
    Semoga berjaya dan terus berjaya :)
    Setiap yang berlaku ada hikmahnya :)

    ReplyDelete
  6. Proud of you my dear.never give up.God have something far way better for you.Congrats!!!

    ReplyDelete
  7. proud of you my dear.God always has something way better for you.Congrats!!!

    ReplyDelete
  8. Mieya rasa Mieya nak jugak berhenti dari pengajian ini. Lagipun, Mieya baru je first sem.

    Untuk apa Mieya teruskan pengajian disini jikalau cuma zahir Mieya sahaja berada disini sedangkan fikiran dan hati Mieya tertinggal di rumah.

    ReplyDelete
  9. Amin!!! Insyaallah hehehe :)

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)