Looking For Anything Specific?

Header Ads

trauma.

aku eksiden kereta. kereta terlanggar divider masa nak bayar duit parking kat shopping mall. aku malas nak cerita panjang-panjang sebab aku masih lagi trauma. tak boleh tidur bila terfikir tentang eksiden tu. even nampak macam sikit, tapi, impak dia besar kat aku. nasib baik tak langgar kereta orang. bukan aku tak reti bawak kereta, but, bila bawak kereta besar dan panjang, aku tak reti nak adjust. kalau kat UMP, aku selalu bawak kereta kecil jeh, macam Kancil, Viva or Kenari. 

and the reason, aku nak bawak kereta sebab aku tak nak mak aku penat. mak aku kakinya sakit. agak susah dia nak drive. but, mak aku tak pernah nak faham. aku juga yang dipersalahkan. salah ke niat aku nie? aku selalu fikir, aku takde dalam dunia ini lagi bagus. aman hidup parents aku. sekarang, ayah aku macam tak bagi aku drive. takut it will become worst when im at UMP. i know the reason. yaa, i know. worried. 

arghhh........ aku still dalam trauma. ade tak ayat2 suci Al-Quran bagi hilang sikit rasa takut nie? im scared. 
T____T

aku perlu luahkan kat someone. yaa. him. but, still nak luahkan kat blog. 
nampak macam aku ni anak derhaka kan?
T____T

Post a Comment

5 Comments

  1. tak pe la,driving nie mmg akan dpt bnyk pgalaman.
    belajar daripada pengalaman =)

    lepas nie berhati-hati

    ReplyDelete
  2. huuu , slh stu cara tangani trauma adalah buat perkara yg di-trauma-kan . maybe menjadi . tapi byk yg kta cmnih .

    ReplyDelete
  3. xper ah, niat ko baik kan..it's okay..grenty nty mk ko akan fham.. jgn wiso sgt pasal parentd tu, btw, jgn pernah anggp kejadian kita didunia nie menyusahkan orng shja..nie dugaan Allah..be cool my friend..huhu

    ReplyDelete
  4. syazz ! sabar ye , dugaan Allah .syaz pn tau kan ..
    dengar je apa-apa ayat al quran ..
    sebenarnya ada rahmat disebalik ujian yang syaz dpt ,insyaAlah sabar dan tunggu hikmahnya..
    jangan trauma , jgn down .. byk istighfar , baca ayat kursi .
    baca yasin lepas solat .. byk2 doa mintak hati tenang ya..syg syaz :)

    ReplyDelete
  5. eksiden sikit je tu. biasa jadi kat semua orang. karang dah selalu bawak, takde lah langgar camtu lagi..

    hati2 lain kali.. ;)

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)