Looking For Anything Specific?

Header Ads

Wedding planner terbaik?


Assalamualaikum. Hai semuaaaa!


Alhamdullilah. Kakak angkat Scha (Senior UMP), Charmine Nashira (Camin) dah selamat menjadi isteri orang last week. Dan aku dipertanggungjawabkan mencari photographer, makeup artist dan inai artist. Itu pun sebab kak Camin tanya aku pasal MUA yang available. So, aku suggest lah MUA yang cantik-cantik makeupnya. Then, goes to photographer and inai artist. Semuanya aku book dari Instagram. Kira aku macam orang tengah lah antara kak Camin dan MUA, Photographer and inai.

Aku dah book 3-3 ni sejak dari tahun lepas lagi. Benda-benda macam ni kena book awal-awal lagi. Takut melepas je nanti. Kang ada yang meraung kang. Hhaa. Take note yer bakal pengantin.

Untuk majlis kak Camin, ada DUA MUA (nikah and sanding), photographer and inai artist. Ada dua MUA sebab akak yang pertama tu ada customer untuk tengahari. So, terpaksa ambil satu lagi MUA.

MUA Nikah --> Kak Farah (Instagram: @makeupbyferrarossa )


Untuk nikah, kak Farah apply soft nude look untuk kak Camin. Dengan bibir warna peach. Sukaaa. Nampak lembut jeee.

MUA Sanding --> Kak Azy (Instagram: @azysayang)


Untuk sanding, kak Camin request untuk whole new look and warna bibir yang terang tapi bukan warna merah. Kak Azy combine kan warna agar tak terlampau sangat warna merahnya. Cantiknyaaaa!

Yang penting, kak Camin suka dengan MUA yang aku book ni. Dua-dua dia puas hati. Bayar mahal pun takpe, asalkan puas hati. Ini tidak, murah tapi nampak macam opera cina. Hahha.

Photographer dari The Permaisuris (Instagram: @thePermaisuris ). Ini pun aku usha dari Instagram je. Yang contact dengan aku pun baik dan gambar-gambarnya memang cantik kebabom. Tak sabar wei nak tengok hasilnyaaa! Nanti pergilah usha instagram The Permaisuris. Banyak jugaklah artis yang dia pernah shoot wedding. Gambar tak dapat lagi, tak dapat nak share. hehe. 

Inai pulak aku ambil dari Kak Lea (Instagram: @leahenna_artist ). Kak Lea ni memang aku adore dengan hasil lukisan inai dia yang sangat cantik. Masa aku tengok dia buat inai, aku rasa kagum betul. Free hand. Takdenya pakai kertas tekap tu. Memang meletop akak ni. Ramai artis pernah ambil dari kak Lea. Dah lah banyak cakap, geram je aku tengok Kak Lea ni haaa. haha


Pheww. Finally, inilah feedback dari MUA Kak Farrah dan pengantin sendiri. Perasaan tu rasa macam happy sangat sebab dapat jadi kira orang penting jugaklah dalam wedding ni. Haha. Penat betul badan den, gerak sini sana dengan high heels. Haha. Tapi, penat tu diganti dengan perasaan gembira dan puas hati. Akak Charmine happy, Scha lagi laaaa happy. Balik je terus zzzz sebab esoknya pula kena kerja. haha. Ada je kejadian yang buat aku tak happy and penat berganda-ganda, tapi, biarlah. Benda pun dah berlalu. haha. 




Yang atas ni pula, aku bersama dengan akak-akak bridesmaid. Ada yang dah kenal sejak dari UMP, and ada jugak yang baru kenal haritu. Semalam je dah boleh rapat. hahaha. Best kot kenal akak-akak ni. Gila-gila jugaklah even dah kerja engineer. haha. 

Sesiapa nak minta padangan aku, pandai-pandai lah cari aku kat mana. Haha.

Follow and let me know!

Post a Comment

20 Comments

  1. bagus dapat adk angkat tolong sampai ke hujung majlis tu. haha.

    ReplyDelete
  2. Tahniah, Scha! Mmg ada gaya wedding planner terbaik dah tu! Penat pun sure puas hati sbb semua berjalan lancar kan,...

    ReplyDelete
  3. cantiknyaaa make up kak farah tuu. suka tengok ^^ barakallah untuk kakak tu :)

    ReplyDelete
  4. peeeergh.. tak lama gi Scha pun boleh jadi pro mekap retis hehehe..

    ReplyDelete
  5. cantek mekapnya....kenapa scha xmekap sendiri?? scha mekap pon cantek :D

    ReplyDelete
  6. ok nti kawen nak scha jd planner gak lah hehe

    ReplyDelete
  7. wah, scha jadi wedding planner larr..mantap..
    klau timm mmg blurlah nak buat apa..huhu..

    ReplyDelete
  8. woot woottt, cantik sgt. sy ni taktaw apa langsung pasal makeup. just ada pelembab muka jaaa. ada tips for beginner? hehe

    ReplyDelete
  9. Sekarang dah kene start baca entry mcm nie, bagi nerves kurang. huhu..

    ReplyDelete
  10. fuhhh cantek2 la smua..
    gini gaya jadi bridesmaid.hehe

    ReplyDelete
  11. wahhh bagus Scha...
    pandai Scha pilih.. cntik ja makeup dia..

    ReplyDelete
  12. canteknya mekap dengan inai die

    ReplyDelete
  13. wah...cayalah!esok akak nk kahwin bolehla contact Scha.cantik pengantin, nama pun unik..

    ReplyDelete
  14. Cantikkkk sangat both make-up tu.
    Tapi, paling suka yang atas.
    Ermmm...Inai ukir2 tu actually x boleh sebab menyerupai agama Hindu.
    Ni akak dengar ustaz cakap kat tv.

    ReplyDelete
  15. cantik sgt pengantin tu.. well done scha. lepas ni dh ada bakat nk jd wedding planner. heee

    ReplyDelete
  16. tahniah kak Scha! lawa sangat. serious! kena booked kak Scha macam ni. hehehhe.. amacam? boleh tak :P

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)