Looking For Anything Specific?

Header Ads

#makeupbyschanazri -- Mekap tunang. My first client!


Assalamualaikum. Hai semuaa!

Ho ho hoooo!

Alhamdullilah. Ada rezeki aku sempena hari cuti harini. Tahu tak, ini lah pelanggan pertama aku untuk job mekap! Tahu tak perasaan bila di-whatsapp oleh unknown number and tanya quotation untuk mekap? haha. Rasa macam berbunga hatikuuu. Rasa nak buat bebetul and client puas hati. 

Tunangnya hari ni, 25hb Disember. Sebelum tu, dia requested untuk buat trial mekap di mana aku charged RM 30 sahaja. Trial mekap ni macam aku mekapkan dia, kalau dia suka look itu, dia ambil lah dengan aku. Just basic ones lah. Untuk the real one, aku memang kasi habis apa yang aku ada. 

Masa trial mekap haritu, sejam setengah jugaklah aku mekapkan. Tapi, untuk pertunangan harini, sejam aku dah siapkan. Dia pun kata aku agak laju hari ni. Maybe sebab aku dah tahu apa aku nak conteng kat muka dia. hehe. 

Nak tengok? Tak tahu lah korang berkenan ke idak kan. Kalau nak simple look atau apa-apa look, roger-roger aku taw. hehe. 




Alhamdullilah. Semoga Afifah dan pasangan kekal hingga ke syurga. Mana tahu rezeki jumpa Afifah di hari bahagia dia kan? Amin amin amin. Kena praktis banyak lagi ni. Hehe. 

Untuk simple engagement macam ni, aku hanya charge RM 150.00 sahaja. Kalau untuk mekap dinner dan function yang lain, bawah RM 100 pun aku boleh offer. Tapi, depends kepada location. Kalau untuk sekitar lembah klang, melaka tu aku charge RM 50-RM 70 sahaja utk transportation. Lepaslah buat duit minyak kereta. hehe. 

Kawan-kawan, boleh mintak tolong tak? Boleh tak tolong SHARE kan entry ni kat FB mahupun blog korang? Kalau korang share dekat blog, aku akan review blog korang kat blog aku. Serius ni. Sebab aku serius nak serius nak arena mekap ni. Nampak tak betapa seriusnya aku ni? Wiwiwi.


Whatsapp/text : 011-28536991

Kalau share kat FB, aku ucapkan terima kasih banyak-banyak. Kalau share kat blog, jerit kat kotak komen, 'SCHA, DEN DAH SHARE KAT BLOG!' Jerit kuat-kuat. Hhaha. Copy paste je entry ni, senang! Hehe. 

Aku harap dengan penyebaran dari korang, akan berkembanglah bisness mekap aku ni. Tolong doakan yer? ^^

Assalamualaikum!
Follow and let me know!

Post a Comment

22 Comments

  1. cantek mekap! semoga tros maju dlm bidang mekap2 ni..
    =)

    ReplyDelete
  2. pandainya kakscha mekap. suka mekap macam tu. simple dan cantek. . :)

    ReplyDelete
  3. boleh tahan natural dan cantik scha make up! tambah skill lagi and keep it up!

    ReplyDelete
  4. Waaaaaaaaaaaaaaaaa....
    Lme x singgah sini...sob sob sob..
    Tggu Dah settle kj i singgah lg taww..ngee
    Jemput Join Segmen Zaman Persekolahan Yer

    ReplyDelete
  5. Cantiknya mekap ! Tak hilang muka customer tu. :)

    ReplyDelete
  6. cantik sangat. pandai scha make up :)

    ReplyDelete
  7. Cantik laa akak scha mekapkan. Tapi kene selalu asah bakat. Insya-Allah akan nampak lebih pro. Kalau ana, sebelum mekap diri sendiri, lukis dulu. Baru la nampak berseri2. Hoho. Tp selalu kalau kat luar tanak la mekap over2.

    ReplyDelete
  8. woww comelnye mekap... SS tak pandai memekap ni... Selamat maju jaya....

    ReplyDelete
  9. serious cantik! nampak natural. tak over. keep it up! ^_^

    ReplyDelete
  10. Pandai la Scha make up yer ^-^

    ReplyDelete
  11. Cantiknya awak makeup, tolong makeup kan kita plak..hehe :)

    ReplyDelete
  12. Pandainya, Scha! Nampak natural je...moga Scha terus berjaya dalam bidang ni.
    Congrats utk first client ni. There will be more to come. Insya-Allah :)

    ReplyDelete
  13. Scha dear, shared this in akaknya tower sbg tanda sokongan akak buat Scha hihihi
    Best of luck!

    ReplyDelete
  14. sangat shantek la kak.. wuuu

    ReplyDelete
  15. cantik la ni Scha ooi.. cer bagi customer u kat i bahhaha.. shian dia. mai la ajar den mekaap.. i nak cantik jugak..

    ReplyDelete
  16. comel sangat haa. nice! tepuk tangan sikit

    ReplyDelete
  17. Syabas bete..
    Cantik betul hasil solekan Scha.
    Akak baca entri ni backlink dari kak Farrah tadi. Bila nak mekap trial kat akak?
    Hehe..

    ReplyDelete
  18. ish3 jelesnye Scha pandai makeup! all d best Scha in the mekap arena! makin power dah tu!

    ReplyDelete
  19. Cantik make up yang kak Scha buat.

    ReplyDelete
  20. omai memang cantik scha !! semoga berjaya menjadi mak andam. hehe :)

    ReplyDelete
  21. natural je akak punya skill make up. saya x suka yang macam patung tu. bertempek banyak2. habis hilang keaslian wajah...

    in shaa ALLAH, nanti saya share ye kak :)

    ReplyDelete
  22. TT_TT why your first client jadi makin chantiks wahhhh~
    your transformation is dabomb! <3

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)