Looking For Anything Specific?

Header Ads

Ubah cara kehidupan!


Assalamualaikum. Hai semua!

Ya ampun. Pagi tadi mama dah bebel tentang cara kehidupan yang agak tunggang terbalik lately.

Cakap mama ni walaupun pahit, pedih dan boleh buat aku down tapi, sebenarnya apa yang mak cakap tu betul. Aku ni degil ya amat. Mama dah banyak kali stress pasal aku. Tapi, degil. Nak buat macam mana.


Dia cakap cara hidup aku tak betul dan boleh effect ke muka dan kesihatan aku. End up muka aku jadi lesu, pucat dan tak bermaya. Dah lah kulit muka kering. Hewww.

So, aku nak mulakan kehidupan baru!

1) Tidur awal
2) Lepas subuh JANGAN tidur balik
3) Minum milo sikit dan terus capai kasut and JOGGING!
4) Jog 30 minutes
5) Breakfast -- oat, bread, eggs
6) Rehat
7) Kemas rumah, basuh baju
8) Baru boleh online blog, cari kerja
9) Eat healthy food and fruits
10) 1 liter of water a day!
11) Zumba (monday night) and gym every night (kalau ayah bagi)
12) Bila badan dh penat, tidur pun dapat tidur awal

Harap aku boleh stick dengan plan ni. Harap-harap aku boleh kurus sikit masa convo bulan 10. haha. Tinggi angan-angan aku ni haaa.

Okaylah. Tu je nak cerita. Hehe.

Follow!

Dan dengan muka tak malunya, boleh tolong like FB fanpage kat kotak sebelah? Hehe

Post a Comment

13 Comments

  1. Bagus plan ni, cara hidup sihat nk tercapai perlu disiplin jgn jadi mcm akak Jm dh beli thredmill tp tersadai je kat situ. Sblm beli bukan main semangat, keep it up. Chaiyokkk

    ReplyDelete
  2. zumba seronokkkkkk^, hehe..

    ReplyDelete
  3. ikut cakap mama eh??? ada kebaikan untuk diri sendiri tu nanti...

    ReplyDelete
  4. bagus ni. ade matlamat. chayok! chayok!

    ReplyDelete
  5. all the best scha!akak pun nak ikut la plan ni..asal weekend je terlajak tido.pastu badan lemau..huhu

    ReplyDelete
  6. scha, 1 liter air xcukop....minum lebih lagi...bgus untuk detox! chaiyok! :D

    ReplyDelete
  7. scha, kite tag scha tau! bace sini:

    http://jindrisska.blogspot.de/2014/08/segmen-nostalgia-aidilfitri-2014-by.html

    ReplyDelete
  8. Goodluck kak scha. Selamat maju jaya. Hehe..

    ReplyDelete
  9. ehem ehem, good luck ye kak ^^,

    ReplyDelete
  10. 1 liter x cukup at least 2 liter sehari... klu tak pinggang sakit... cop! akak nak try awk punya style ni.. haha

    ReplyDelete
  11. All the best, dik. Memang kena kuat semangat & konsisten.

    ReplyDelete
  12. @Oh Fiona Zumba best! Tp stkt ni berjaya buat dlm mimpi je ;)

    ReplyDelete
  13. akak pun nak ubah plan harian

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)