Looking For Anything Specific?

Header Ads

Tiga. Three. San.


Semalam, 4 November 2013 boleh dikatakan ada tiga benda penting/menarik yang aku alami. 

1) Research aku hampir berjaya! Maybe.

Rabu lepas aku ada buat lab work sikit. Sampai melecur jugaklah tangan aku dibuatnya. Then, aku letak sample  dalam oven lebih kurang dua hari macam tu. So, tadi sebelum aku balik, jenguklah ke lab kejap. Nak tengok sample. Bukak je oven, ambil sampel dan tengok sampel tu dah kering/keras ke belum. Syukur Alhamdullilah. Kering jugak akhirnya. Sebab boleh dikatakan, lab work aku yang sebelum ini, sampelnya tak kering-kering. Maybe sebab reaction dia tak complete lagi. I'm quite relieved with that result. For now. Hehe. 


2) Bus rosak

Yeap. Bus rosak. Bukan sekali. Bukan dua kali. Tetapi, tiga kali. Kejadian pertama sebelum RnR Genting Sempah, kedua di RnR Genting Sempah dan ketiga di Sri Gombak. Ya Allah. Suppose aku nak amik parcel aku kat post office. Tapi, sampai Seremban pun dah lepas office hour, memang tak lah dia nak bukak. Frust disitu. And then, setiap kali bus berhenti, kami terpaksa menunggu lebih kurang setengah jam. Then, masa kat Sri Gombak, ada bus yang lain datang ganti. Barulah selesa sampai ke Seremban. Syukur takde jem masa  perjalanan ke Seremban.



3) Email.

Untuk project tahun 4, kami dikehendaki design satu plant untuk produce Terephthalic Acid (TPA). Kami agak buntu mula-mulanya. Stress wei. Kena banyak baca journal. Sangat. Masa tengah cari journal tu, aku terjumpa satu professor di China yang buat kajian tentang process TPA. So, aku pergilah gatal tangan email ke Prof tu tanya pasal process tu. Sekali, dia BALAS weii. Teruja aku. Alang2 dia boleh reply, aku tanyalah soalan-soalan lagi. Hiks


Everything in one day! Banyak naik turunnya. Takpe. Dugaan hari ini. Hadap dengan tenang gitu.

Okay. Need to sleep. Big day tomorrow! May Allah eases everything. #Toys4Kidz

See you when you read my next post! :)

Post a Comment

11 Comments

  1. Untunglaaa.. Aku punya PD tak tahu la camna. Group aku semua balik raya Deepavali

    ReplyDelete
  2. You buat research dlm bidang apa eh? Masters atau phd? :)

    ReplyDelete
  3. haha, dugaan sebelum menjadi senang
    macam tu lah
    apa pun be strong ok
    good luck and all the best for your final year project

    ReplyDelete
  4. hadapi dugaan dengan tenang..suka ayat awk hehe

    ReplyDelete
  5. bersusah-susah dahulu, bersenang2 kemudian :)

    ReplyDelete
  6. asid terpalit? aaa... tak faham.. kalau istilah aviation bolehlah faham.. koh koh koh

    ReplyDelete
  7. salam singgah bw sampai sini..
    good luck!

    ~www.nazlee.com

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)