Looking For Anything Specific?

Header Ads

Perkara maha dahsyat!



Haaaa? Apa yang maha dahsyat? Apa syaz? Jeng jeng jeng. Ni haaa. Pasal final exam aku semester ni. Sedih tahu. Tsk. 

Sebab apa? Mari kita lihat jadual final aku. Taraaaaa
Unit Operation 1 - Khamis - 3/1/2013 - 2.30 pm - 5.30 pm
Science and Engineering Material (SEM) - Jumaat - 4/1/2013 - 9 am - 12 pm
Numerical Optimization - Jumaat - 4/1/2013 - 3 pm - 5.30 pm
OSH - Isnin - 7/1/2013 - 9 am -12 pm
Chemical Reaction Eng 2 (CRE 2) - 9/1/2013 - 9 am - 12 pm

Kalau korang perati bebetul lah kan, gap aku masa hari Khamis dan Jumaat itu TIADA. Khamis, petang. Jumaat, pagi and petang. Berturut-turut macam machine gun. Memang takde bagi aku peluang untuk bernafas langsung. Khamis malam tu paling aku konpius nak study yang mana dulu. Nasib baik SEM memerlukan banyak penghafalan dan Numerical hanya perlu tahu tentang method pengiraan. Bayangkanlah kalau SEM dan OSH pada hari yang sama. Memang membunuhku. 


Lepas je dah habis paper Jumaat tu, terus aku pengsan-sepengsannya. Sabtu esoknya barulah aku study OSH dan CRE 2. Phewww.

Nasib baik aku ada kawan nak mengharungi benda ni bersama-sama. Susah jugak kalau takde kawan. Memang kau kena harung sorang-soranglah gamaknya. 

Satu tema je aku guna untuk minggu tuu.

REDAHH JEEEE
Kata-kata ni jugaklah aku bagi kat kawan aku. Aku cakap macam ni.

'Takpe Su. Kita redahh je. Betul ke tidak, kita buat jee. Asalkan jangan tinggalkan kosong. Yang penting, kita dah usaha, doa dan sekarang ni kita tawakal je Su.'

Tidur tak lena. Bila buat exam ni, terfikir tentang exam tu. Haishh. Bila nak tidur je mesti fikir, aku dah habis study ke belum. Parah jugaklah. Lepas dah habis paper 9 haribulan tu, memanglah perasaan yang tak dapat nak cakap macamana.

Hari Isnin hari tu, aku demam and selesema jugak. Bertisu-tisu jugaklah aku bawak masa exam OSH. Macam lama gilaa je masa. Nasib baiklah, tak kena masa minggu sebelumnya. Syukur Alhamdullilah. 

Okay. Sekarang ni aku terperap kat UMP selama dua minggu sebab ada projek Enactus. Hewww. Cuaknyaaa. Memintaklah semuanya berjalan lancar deknon ooi! Amin. 

Akhir kata, 


Post a Comment

8 Comments

  1. all the best cik syaz :)

    ReplyDelete
  2. untungla dye...

    ReplyDelete
  3. goodluck syaz! ehehe.

    memang sekse kalau exam tu selesema.. kena pikir, sejuk dan selesema.. sekse. haha. dugaann.. =)

    ReplyDelete
  4. lega gila bila dah abes kan. huhuhu

    miss u too bebeh :D

    ReplyDelete
  5. all the best !!!! insyaAllah...pasti boleh !

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah, musti semua dah abes finale exam kan? semua dah merdeka syukurlah heheheh!

    ReplyDelete
  7. dah merdekaaaa ke?haha. anyhow goodluck in ur studying :)

    ReplyDelete
  8. waaa padat gila kak ! btw , all the best kak ! ehem , moga enactus berjalan lancar ye ^^

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)