Looking For Anything Specific?

Header Ads

MOLOME. apa tuh?

jeng jeng jenggg. tik tok tik tok, jam tepat pukul 5.30 pagi. and aku tak tidur lagi. kenapa? sebab mata nie susah nak lelap. nie lah akibatnya tido petang dan tido malam lambat. what to do. sepatutnya aku nak tidur. tapi, disebabkan aku tak nak terlajak subuh, aku stay up sampai subuh. lepas subuh tuh, hurmm. tak tahu lah nak buat apa. kul 8.30 pagi ada discusion. =.='

so, apa yang aku buat tengah-tengah malam cenggini. before aku bersiap-siap nak tidur, aku pergilah singgah kat blog Obefiend. alahh, yang serius giler tuhh! takkan korang tak tahu kot? keh keh keh.

ada satu entry dia yang the latest, tajuk, 


ade satu application yang boleh dimasukkan dalam hp Nokia yang ala-ala kamera lomo. erk. tak tahu apa lomo? sila search Google! sebab kat incik google, korang boleh dapatkan full explanation tentang lomo nie. or pergi jeh ke link nie.  http://www.lomography.com

macam nie rupenya kamera lomo!
comel kan kan kan?
bawah nie, contoh gambar diambil guna kamera lomo!



then, aku try lah install guna Nokia OviStore. ingat nak biarkan jeh, sebab Obefiend cakap hp aku tak compatible. but, aku taram jehh. nak tengok. jadi ke idakk. so, dengan kelajuan internet yang agak pantas, aku segera download nya. dah try, then, dapatlah hasilnya. well, impressive! suka aku. sebab nak beli camera lomo, bagi aku, agaklah mahal. baik try guna hp even hasilnya taklah seberapa. not bad okayyss!






kat MOLOME nie, ade banyak filter yang lawa-lawa, antaranya, hitam putih, tiltshift, old film, vintage, blue filter, red filter, green filter dan beberapa filter yang nice. 

so, sesiapa yang ada Nokia OviStore, boleh download secara PERCUMA kat SINI! aku tak pasti hp korang sesuai keh tak, just try it okayy. and one more thing, benda nie kalau nak tangkap gambar, kena connect dengan Wi-Fi or internet connection. sebab dia ala-ala sharing gak. disebabkan nie adalah first version, so, banyak lah cacat-celanya. =.='

to fotografers, nie ala-ala lomo keh? sebab aku pun kurengg pasti. 
^^


Post a Comment

3 Comments

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)