Looking For Anything Specific?

Header Ads

typical korean drama!

Salam. hye korang. maaf lama betul tak update. maaf yer. ade exam. kekangan masa. ececehh. okay. harinie aku nak share apa yang aku fikir lah kan tentang korean movies or dramas. siapa sini minat korea? angkat tangan! haha. same goes with me!

sepanjang pemerhatian aku, jalan cerita cerita korea ni aku dah boley agak apa ending dye and apa konfliknya. nak tahu?

1) plot cinta tiga segi.
- ini bagi aku macam tulang belakang sebuah cerita korea. boley dikatakan semua cerita ade jalan cerita macam nie. erm, contoh, Ure beautiful, My Gifrlfriend is a Gumiho, My Girl dan lain-lain.



2) mula-mula kelakar, makin lama makin touching
- ini memang aku admit. mula-mula gelak bagai nak gila. sambil sebut, eeeii, comelnya dorang. masa bahagian tengah-tengah, ada yang dah sediakan bekalan tisu kat sebelah. dah start bahagian sedih kan?. haha.


3) hero and heroin haruslah kacak and cantik kan?


- ini yang the most orang nak tengok. si jejaka ensem plus macho, si gadis mesti ade muka comel. macam muka nak mintak kena cium pelempang. haha. nie pun aku admit gak. kekuatan cerita korea nie.

4) second hero or heroin!
- well, every cerita mesti ade second hero kan? yang best second hero akan berjuang berhabis-habisan untuk dapatkan si gadis atau si jejaka masa first part. banyaklah evil plan yang akan keluar. but, at the end, the second hero akan mengalah. bagi chance kat first hero. betul tak? selalunya, aku paling suka second hero macam Shin Woo dalam cerita Ure beautiful or Playful kiss.


well, ada banyak lagi kot. ahh. tak dapat memerah otak. terlampau banyak information dalam kepala otak aku nie. serabut. hehe.

yang penting, even benda-benda nie sangat biasa, kita still nak tengok gak kan? aku pun tak tahu kenapa. maybe dari segi dorang mengolah cerita nie, ia nampak sangat menarik and kita boleh ketagih taw. bahaya!

bagi aku, industri hiburan kat korea sangat maju. lihat sahaja, industri muzik. satu dunia layan korea. kalau korang tengok festival muzik tahun lepas, pergh, memang best lahh. 3 jam tu korang takkan bosan. banyak sangat elemen yang mengejutkan korang. dari segi pentas, persembahan, siap ada drama lagi. haha. memang aku tak jemu nak tengoklah! memang superb! malaysia tak terlawan beb!

Post a Comment

12 Comments

  1. apa nak kata ek, MM xsuka citer korea...hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha! :d


    tak kisah lah jalan cmtu pon. yg penting gua sukaaaaaaaa. ekekekke xD

    ReplyDelete
  3. minat sesetangah cite jew...hahaha..cerewet giler

    ReplyDelete
  4. jalan cerita korea memang semua sama. tapi xmuak tegnok kan kan.. haha

    ReplyDelete
  5. tapi aku rase sume hero and heroin buat pembedahanla..aku ni minat sukan n aku admit sukan korea memang rop..tapi aku tengok atlet die xdelah handsome macam ronaldo ke hape ke

    ReplyDelete
  6. MM; yekehh? nie lbih kpd pompuan kot. hehe

    ReplyDelete
  7. farah; gua pun sukeeee. hehehe

    ReplyDelete
  8. rara farah; samelah. minat yg funny jek. hehehe

    ReplyDelete
  9. farah hanis; yepp. mmg xmuakk. haha

    ReplyDelete
  10. buyat; haha. yang lawa2 tuh semua, semua buat pembdahan plastik. hehe. ye tak ye kan? atlet aku tngok xdelah ensem mana pun. hehe

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)