Looking For Anything Specific?

Header Ads

terindah and sangat adventurous!

psst; entry sangat panjang yerr. but, konpem korang tak ngantuk. wee~

salam semua. well, sedar tak sedar dah nak dekat satu sem aku bertapa kat UMP. next week ari rabu aku dah start final. huwaaaa. sangat scary. buku tak sentuh apa lagi nie. aiyakk. haha. em, aku mengalami pressure yang sngat tinggi last week. sangat tinggi sampai aku nak pengsan. memerlukan komitmen yang sangat tinggi. over the max. mana taknya. dengan presentation, tests, exhibiton, kawad kaki. semua dalam dua hari. mana tak haru wei! tu yang dah plan aku nak keluar berfoya-foya jumaat lepas. plan overnight. dimana? di bandar Kuantan of course! kereta aku dah book dua minggu awal. amek kau! book paling awal. sampai abang kete tu pelik. awat awal sangat dik?? haha. pedulik apa gua. kang ade yang tak dapat kete kang. kete apa? kete VIVA auto. auto okay. malas aku nak amek manual. dont likeeee.

the best part is aku tak pernah bawak auto. haha. sekali dua je kot aku bawak auto. haha. lepas dah ambil kunci, aku terus ambil kete. masuk gear reverse, okay dah. nak jalan, aku tukar ke N. aku tekan minyak. awat tak gerak nie? aku dah cuak dah. dahlah aku sorang jek. aku nampak abang kete tuh. 'Bang, nape tak boley gerak?'. dye pelik. aku cakap lah kat dye. kalau nak gerak, gear N kan? dengan konpident yer aku cakap. eh eh eh, bukan dik ooi. D lah adik. ouh. yekehh? abang tu dah takut dah, aku boleh bawak ke tak. aku dengan muka malunya, cover balek. 'Boleh bang'. baca bismillah banyak-banyak dik. haha. uat malu jekk. adeiii.

then, pergi amek kawan-kawan and amek barang, ready to go to Kuantan. kat sini ade 3 shopping mall yang kira besar lah gak. Kuantan Parade (KP), berjaya megamall (mega) and east coast mall (ECM). kami redah lah semua tempat2 uh. shopping of course. dapat jugaklah satu beg pack, beg jalan-jalan and dompet kat KP. harga boley lah tahan.rembat tiga cd best gak kan?. hehe. next gerak g mega. karaoke. aku and tasha. yang lain pergi shopping. aku melalak giler-giler. 15 lagu aku layan. lantaklah sore aku macam katak nak panggil hujan. asal gua epy. kan?


then, malam pergi tengok midnite muvie kat ECM. tengok cerita TAKERS. omg. korang patot tengok okay. sangat best. ade chris brown and T.I. aaaaaaaaaa. sangat sedih last part. boley buat aku nanges. haha. dalam wayang, kami 5 gurls diapit oleh lelaki. depan belakang kiri kanan. memang scary lah and group aku lah paling bising. adeiii. terhyper-active plak dalam tu. muehehe.

then, dalam kul dua. kami bergerak ke Teluk Cempedak (TC). kalau korang nak tahu TC nie malam2 sangat hidup. and korang boley tengoklah ramai giler uat maksiat kat situ. but, aku ke situ bukan nak tengok maksiat. nak tengok orang main skate. aku ade sorang kawan nie. budak skate. so, aku pergi sana nak tengok dia mainlah. but, ntah mengapa. bila aku dah sampai sana, aku punyerlah malu nak tegur kawan aku tu. segan yang amat wei. den pon tak tahu kenapa. kawan aku dah push2 aku suruh pergi tegur. ishh,. segan den. dahlah ramai lelaki n kat sekelling dye ramai plak hot2 gurls. takkan tetibe nak pergi cakap 'hye semua. saya syazana'. nak kena pandangan pelik kat sana? ishh. takmooooo. last2, dye gak tegur gak. tegur kat kfc. terkejut aku. haha. tu pon sekejap jek. hehe. dye pon segan kot. well. he's cuteeee. wee~

aku and sorang kawan aku Tasha pergi pantai pagi-pagi buta tuh main ombak. bermain-main dengan ombak. main kejar-kejar. giler sehh. as a result, abes basah baju and seluar aku. memang lepas tul tension aku. have fun giler. oh yaa. yang 3 orang kawan aku dah collpase dalam kereta. tidur. dorang tak tahan sangat. kesian mereka. aku dat time sangat energetic. haha, pedulik hape dorang nak pandang aku semacam. muehehe.

makan-makan

pagi tuh, kami tak ade idea nak pergi mana dah. so, Tasha suggest pergi air terjun panching. aku dah banyak kali dengar nama nie. sekadar dengar. tak terpikir plak nak pergi kan. Tasha know the way, so dye yang drive. perjalanan agak jauh. sejam lah gak. and bila dah sampai, boley pulak dye tutop kan. siap ada mangga lagi. waktu buka 8.30 pagi. aku terpikir sejak bila plak air terjun ada operating hours? kat pilah tuh, 24 hours jek. huhu. so, tunggu lah sampai kul 8.30. but, naseb baek pukul 8 tuh, pakcik tuh dah bukakkan. kira kami first customer lah. best giler. tempat mmg sngat best. air terjun jangan cakap lah kan. dahlah sejuk giler, kami berlima pulak tuh. memang best terapi and urutan semulajadi betul. segar bugar wei. then, bila nampak group of guys dah datang, kami terus blah. haha. enggak maw sih bermandian-mandian sama mereka. scary the merry.

air terjun sungai pandan

next, perut pon mulalah mendendangkan irama keroncong yang sangat best. so, kami gerak balek ke kuantan. pergi makan pizza. next to maidin jap. then, hantar Tasha balek. then, kami gerak balek ke UMP. lalu highway. naseb baek sempat sampai sini sebelum pukul 2. sebab aku book kereta ni dari pukul 2 petang jumaat sampai 2 petang sabtu. one day. rm100. worth it lah kan? minyak rm30. okay lah tuh. auto lagi. so, bagi aku kira berbaloi lah gak.

tasha

last-last aku memang collapse. tidur tak sedar-sedar. memang tidur mati. tak bangun-bangun. bangun nak wish befday kat kawan aku Aini. dye pon join aku gak overnight. epy befday sayang. moga kau dapat apa yang kau nak! and not forget Intan and Sal sebab temankan aku. sorilah. aku dah bawak bad influence kat korang. takpe. korang enjoy kan dengan aku? cepat angguk. hehe. Tasha too sebab sudi layan gila-gila aku. sayang korang sampai mati. hope next sem kita plan lagi best okayy!

girls next block~

psst; persoalan untuk hari nie. duit gua ade rm4000. sekarang tinggal lagi rm3500. mana duit gua lagi 500 ratus. gile rakus gua berfoya-foya. aiyakkk. peringatan; jangan rompak gua!
pssssst; gambar ade. tenet nie dengki plak dengan gua. mangkuk tingkat klcc betul. grrr.

Post a Comment

14 Comments

  1. brrrr gua dah lama tak pergi pantai

    ReplyDelete
  2. igtkn ada cerita pasal gua yang baik2???

    Grrr!

    ReplyDelete
  3. gile panjang ko tulis.takde gambar.ko nk suro berdarah mate aku..tak nk bace lah..hahaha



    Terkini:
    1.Malam Yang Agak Cookiey. Jom Mengaji.
    2.Hantu3.Perempuan Dan Tudung Saji
    4.Curang Itu Indah

    ReplyDelete
  4. en tikus; jom2. terjah pantai lak.

    mofasad,. erkk. perlukahh?

    ReplyDelete
  5. oo UMP .. tak lama lagi nak pegi sana lagi.. ambil adik..

    Teluk Cempedak penah pegi sekali je masa kecik2 dulu

    ReplyDelete
  6. fami, wekkkk. haha


    zool, hehe. ump. wee~

    ReplyDelete
  7. weee...suke baca wlaupon pnjg..hehe..beshnye...ingt tu...na drive bukan N tp D..hehe

    ReplyDelete
  8. nami. ;)

    hamzah; haha. saje jehh.

    ReplyDelete
  9. arggghh mai lh dtgsini jumpa kila hihih

    ReplyDelete
  10. haha! gua gelak je baca part kete.. err, nk overnite jugak weekend ni. weeee~~ :D

    ReplyDelete
  11. >>___<<

    panjang giler meh??
    hahahaha

    ReplyDelete
  12. sori lah korang. entry nie mmg pnjng. luahan hati dn perasaan gitu.

    ReplyDelete
  13. bape lame karang ni??hahah
    weh sungai pandan kt panching ek??felda kot..
    ak nk g!!tmpat len yg ko sebut sume ak pnah g..sungai pandan jek..member ak cakap pnah ad kes kt situ..hiiii

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)