Looking For Anything Specific?

Header Ads

AidilAdha 2010

Salam semua. em, masih tak terlewat kan nak ucap Selamat hari raya AidilAdha kan? so, Selamat Hari Raya AidilAdha kepada semua readers. amacam raya nie? meriah? banyak makan daging? hehe

Well, raya nie sedikit berbeza sebab dua kawan aku ikut sekali aku balik kampung. Intan dan Sal. Intan asal Perak, Sal asal Selangor. hehe. dorang saje jek nak ekut aku balik kampung. nak merasai sendiri pengalaman cara hidup orang nogori. yelah. adat nogori kan berbeza dengan adat yang lain? unik ekh? ^^

erm, aku bawak dorang balik ke kampung hari raya harituh. kat Rembau. pagi tuh, before balik raya, singgah sekejap kat masjid, nak tengok ibadah korban. aku dah banyak kali tengok korban nie. cuma Intan dan Sal tak pernah lagi tengok korban secara live! amek kau! terbeliak biji mata dorang tengok lembu yang telah siap disembelih secara live. dengan isi perut nya, kepalanya, ususnya, pankreas. haha. kelakar jeh tengok dorang. muka semua nak termuntah jek. haha. tak pe. kan itu semua pengalaman. betul tak?


*amaran, gambar mungkin agak mengelikan. dinasihatkan sesiapa yang tak tahan geli, sila scroll bawah dengan lajunya*

 rusuk si lembu

erk, kepala kena penggal?

 aktiviti melapah daging

hari raya haji dikatakan tak lengkap bagi family aku tanpa daging korban. so, menu semestinya daging!

melapah lagi!

yang kembung besar tuh, perutnyayer cik adik! naseib baik isi dalam perut hanyalah tumbuhan sahaja!

kari daging, rendang daging,sup daging, sup tulang, lempap( limpa, hati, pedal direbus) and daging bakar! menu wajib dan sunat! hahah. cuma wan aku tak berapa sehat raya nie, so, wan aku tak boleh makan daging. so, rendang ayam pun adelah. ade lemang lagi. haishh. memang kenyang dek daging jelah kan? calori bertambah-tambah. haha. sila lah bersenam lepas raya nie yer tuan puan. *peringatan pada diri sendiri* ^^


erk, okay. aku pun geli, usus!

hari sabtu, aku nak balik ke kampung pilah dengan kawan-kawanku. this is the best part! the real adat pepatih is in Kuala Pilahh! ouh, betapa bangganya aku sebagai anak jati nogori! ececehh! ^^
and untuk pertama kali, aku balik ke rumah, dengan menaiki bas. PERTAMA KALI okay! haha. gayat jap! pengalaman! best! *wink*

itu sahaja! adios amigos! Salam!

Post a Comment

8 Comments

  1. eh dlm perut bkn tmbuhan jer
    bnder yg kotor pun byk
    huahua

    xpe lah,
    ak dlu masa kecil2 pun xpernah naik bas juga
    excited juga bila first time nek
    hak2

    ReplyDelete
  2. gua kalo tgok lembu kena sembelih,
    x makan dah daging tu.
    kasihan. sadis....... huhu

    ReplyDelete
  3. razi, same! agak gayat disitu. haha

    ReplyDelete
  4. qilah, lau korban kan lembu tuh, jgn difikir sal kesian. pikir sal korban! hehe

    ReplyDelete
  5. hahahhahahha
    mmg best potong lembu ramai2.
    lagi bila fes time ...
    teruja siottt ....

    ReplyDelete
  6. ein; salam aidiladha. *wink*

    ReplyDelete
  7. frodo; mmg best. gwa tngok kwn2 gua, smua muka teruja giler. haha. rasa nak jek amek gmba muka dorang time tuh. haha

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)