Looking For Anything Specific?

Header Ads

ramdhan dah nak datang, bersediakah aku?

Salam. esok dah mula bulan puasa. malam nie dah start sahur. ishh. siapa yang teman aku pergi sahur. aku agak mesti kawan-kawan aku malas nak menapak pergi sahur kat kafe. tak pelah. aku pergi sorang je lah. dekat jeh. tak jauh pon. wajib sahur, wajib nasi kalau tak, konpem aku tak bermaya. hehe.

ermm. aku harap bulan puasa nie nak aim jadi budak baik. berusaha nak tingkatkan amalan dan I'allah seterusnya. tak terhad dalam bulan puasa jeh. 

selepas puasa, dah raya. kalau aku nak stay kat sini jeh, boleh tak? tak nak balik rumah. huhu. aku takut. siapa sudi nak teman aku raya kat Pahang? hehe. bukan apa, aku ada masalah sketlah dengan family. semalam emosi aku tak keruan. nasib baik ada kawan-kawan yang paham masalah aku and adalah sorang nie uat aku gelak giler vavi. ngeng. sabar je lah. haha. 

korang pelik tak? perangai aku depan parents aku sangatlah lain bila dengan kawan-kawan aku. bila depan parents, parents menganggap aku nie sorang yang degil, keras kepala, pemalas and so on. and and and bila dengan kawan-kawan, aku sangatlah bising, suka buat lawak and so on. and masa first time jumpa rumate aku, mak aku siap bagi warning lagi kat rumate aku, yang aku nie degil, kepala berangin, panas baran, but, sebaliknya terjadi. ak dah tanya rumate aku, aku nie macam tuh keh? marah tak tentu pasal. and she answered no. erm, apa yang sebenarnya terjadi. napa aku yang sebaliknya. YA ALLAH, benda nie lah yang membuatkan aku meronta-ronta tak nak balik. aku takut. aku takut di anaktirikan oleh mak sendiri padahal aku anak tunggal. and aku rasa mak aku tak maafkan lagi kesalahan aku sebab before masuk sini, aku ade perang dingin dengan mak aku. haishh. apa yang patut aku buat? raya tinggal sebulan jeh. huwaaaa. 

what should i do? urghhh! benda nie tak effect dalam study and aktiviti aku kat sini, but, bila pikir balek, boleh uat kepala aku botak. huwaaaa.

sekian. *entry emo*

Post a Comment

5 Comments

  1. mungkin lebih baik kalau kat rumah nanti akak diam je..bab diam itu kan lebih baik.mungkin nanti baru mak akan prasan yg akk ni bukan anak yg degil and mungkin jugak akan fikir yg akk ni dah berubah.

    Haa..ckin ada 1 idea,apa kata kalu akk hantar satu mesej kat mak tiap2 malam.sblum tidur,akak cakap la,"Slmt mlm mak.kakak nak mtk maaf atas kesalhan kakak selama ni."mcm tu je.insyaAllah akan berhasil.dulu ckin tak penah buat mcm tu,tp bla kat Poli,ckin and kembar dah buat walaupun tak selalu.tandanya kita ingat kat mak ayah kan?

    Mula2 mmg mak akk akan tekejut,pelik,ckp"anak aku ni knapa ni?"..tp akak maintain je tau..jgn miss walau sehari.tu kaedah pertama..hehe

    Try naa..chaiyok!chaiyok!akak akn sentiasa ada dlm doa ckin sbb akk dah jadi slh seorang kwn ckin.. ..n_n..

    ReplyDelete
  2. cqin; tengs dear. akak sangat hargainya. akak akn cuba okay. huhu

    ReplyDelete
  3. hmm.. mak u mesti buat camtu ade sebab.. ape kata u balik rumah dan buat baik dekat die sebaik-baiknye.. pergi urut ke, masak tengahari untuk die ke, tolong buat keje rumah.. mesti die jadi lembut balik.. kadang-kadang bila mak terkecil hati, kompem kita sebagai anak jadi tak tenang..



    Aiz latest entry
    hairy VS aiz part 1 - Dendam kesumat Mr.Hairy terhadap aiz

    ReplyDelete
  4. emo....??? elok la minum air untuk tenangkan fikiran.... hehehehehehehe

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)