Looking For Anything Specific?

Header Ads

Dokter, Nurse, Ahli Farmasi, then, now Ir?

Salam sumee. sehatkah korang sume? puase camner? okay ke k.o? hehe. aku setakat nie FULL okay. yiipiee! sukeee. well, arinie nak membebel sket sal tajuk di atas. mesti korang pelik kan kan kan?

Takde. sebenarnya tu sume cita-cita aku masa aku kecik sampai lah nie. masa kecik-kecik dulu, niat dihati nak jadi doktor. mak aku dah mind set aku jadi doktor taw. aku plak jenis tak takut darah. aku on jelah. then, masa dah besar sket, tengok cerita HOUSE. memang aku suka cerita tuh. berkobar-kobar aku nak jadi doktor.

but, masa aku form 5, aku macam berminat nak jadi nurse. bila aku tengok profession doktor sangat memerlukan akal yang tinggi, aku turun sket berangan nak jadi nurse. mak aku pon menyokong jugak. dye kate senang nanty. bila keluarga saket, senang nak bagi first aid treatment. plus, ayah aku keje hospital. selalu lah gak tengok para nurse berkerja. fuhh. dah semangat dah nie. BUT, ayah aku psiko aku, dye kate nurse nie banyak shift. penat nanty. dye suh aku masuk lak bidang farmasi. keja tak ada shift. aku pikir-pikir balek, betul gak kan. aku tak kesah sebenarnya. memang bidang health science nie faveret aku. aku ekut je lah. jadi ahli farmasi.

but kan, result aku masa kat matrikulasi agak low. tak cukup nak masuk farmasi. fizik aku lagi okay dari sume subjek. masa time SPM pon sama. fizik is better. plus, now, aku dapat CHEMICAL ENGINEERING kat UMP. aku first terkejut yang amat. aku dapat cos nie. fuhh. tak disangka-sangka. UMP tuh tak segah UM, USM, UKM and others uni. tapi, setelah aku berada di sini, aku tak menyesal masuk sini. even, kecik jep, but, sangat menyenangkan aku. pergi mana-mana pon senang. dekat jek. lab dye pon besar taw. macam kilang. jangan jelez. wee~

sekarang aku ada matlamat utama. nak ade degree kelas pertama and anugrah dekan each sem Insya-ALLAH. doakan aku yer kawan-kawan. amin.

Ir Nur Syazana bt Md Nazri




Post a Comment

4 Comments

  1. Ir babe..!! pergghhhh~~










































    Hǎo yùnqì de nǚhái!!

    ReplyDelete
  2. salam . dulu kan , fida nak jadi doktor . nk cocok2 orang . nk ptg2 orang . tapi sekarang da takut . ngeee

    ReplyDelete
  3. kelly; i'allah. amin.

    fida; ykehh? haha. syaz suke cucuk2 orng niee. wee~

    ReplyDelete
  4. caiyok dear!
    ill pray for ur succes :D

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)