Looking For Anything Specific?

Header Ads

MINDS 2010- Updated

hey hey hey, hari nie barulah dapat update blog dengan lancarnya. minggu nie on9 boleh but tak boleh nak update blog sebab sangat penat. orientasi. paham-paham jelah kan? penat sehh. tido sehari dalam dua jam jeh. mana tak penat waktu siang.

well, sepanjang minggu nie merupakan pengalaman paling berharga dalam hidup aku. even penat, but ia sangat memorable. tak mungkin aku akan melupakan sebab ini adalah kali terakhir aku menjalani orientasi. lepas nie, dah tak de lagi dah.

aku bertuah sebab aku dapat roomate yang sekepala dengan aku. tak banyak songeh. jahat gak macam aku. korean minat gak. sama species cam aku. hehe. yang paling best sebab kami jeh yang dapat satu bilik dua orang. yang lain satu bilik empat orang. bila dye boleh tahan lah. sesuai lah untuk dua orang. ramai lah gak yang jelez dengan kitaorang. wakaka. but, ada satu plug jeh. tuh yang tak best tuh. limit sangat.

environment UMP not bad lah. kolej kediaman aku dekat dengan makmal, tutor and kuliah. tak delah jauh sangat. jalan kaki sahaja. pejabat MPP, JHEPA dekat jeh dengan blok aku. senang nak berurusan. yang paling penting wi-fi satu kampus. itu yang penting. nak kata laju, xlah laju sangat. boleh lah tahan. sukeee.

nie ada cerita lawak sket. ada satu masa tuh kami ponteng pegi surau taw. kami bantai g tido dalam bilek. solat dalam bilek lah. lepas isyak kami terus menyelinap nak join dengan budak-budak lain. macam pencurik pon ade. but, masa tengah jalan kami tersermpak dengan kakak-kakak faci.aku buat bodoh jeh lah. but, akak tuh cakap, 'patah balik. lalu kat depan. lalu kat guard tuh'. aku dah cuak dah. but, control jelah. nseb baik ada budak-budak lain lagi. aku engat kan kena marah, but tak pon. fuhh. satu masalah selesai. masa tengah jalan, aku dah konpius nak jalan mana sebab kalau kami teruskan kami akan bertembung dengan budak laki. nak tak nak, kami redah je lah. dahlah duduk diantara. segan den. hehe.

masa kat dewan plak, akak faci selalu buat refreshment. then, dye bagilah tahu sapa pakai baju warne nie, sila duduk. sapa pakai jam tangan sila duduk. masalahnya aku nie tak duduk lagi. then dye kate sapa yang berdiri sila datang ke depan. aku dah gabra dah. kena pergi depan. aku pergi jelah. dye suh main game. laki vs pempuan. main game 'panjang, pendek, tinggi, rendah'. sebagai contoh lau akak tuh kata 'panjang' kami kena buat gaya panjang lah. kai tangan jeh. dye nak uji kami nyer konstrentasi. and guess what, aku ke finale. means that, aku jadi wakil siswi. aku kena lawan dengan siswa lah. punyalah cuak aku time tuh. sejuk tangan aku. bayangkan 3 lawan 1. kena main kat atas pentas lak tuh. semua pandang aku. aku try fokus selagi boleh. akhirnya, aku MENANG. wakaka. semua dak siswa, sume boo aku. malu tak payah cerita lah. aku buat bodoh jeh. yang penting siswi menang. sukee.

then, semalam hari sabtu ada malam kebudayaan. best lah gak persembahannya. yang paling best ORKESTRA UMP. sangat best. kami sume ternganga. amazing lah. ishh. bangga aku sebagai student UMP. masa penyampaian hadiah, aku kena pergi ambil hadiah sebab fakulti kami menang tarik tali. JOHAN lagi taw. bangga woo. but, beselah. kena boo dengan laki. sedey-sedey. at the end, FAKULTI MEKATRONIK menang piala keseluruhan. FAKULTI KIMIA DAN SUMBER ASLI tetap menang di hati ku. korang best lah.
 orkestra UMP. sangat mantap!


sila abaikan suare-suare mambang yer. wee~

papepon, korang layanlah gamba-gamba nie yerr.




 Menteri Pengajian Tinggi datang merasmikan MINDS 2010

 makmal aku. makmal kejuruteraan kimia dan sumber asli
 mixer skala besar

 my new friend

 mencanting




Post a Comment

4 Comments

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)