Looking For Anything Specific?

Header Ads

Cuti-Cuti Rehatkan Diri


Assalamualaikum. Hai semuaaaa!!

Dah gosok gigi belum tu? Hehehe.. Dah dah.. Pergi bangun sana, mandi bersihkan diri tu. Orang kata, kita kena sentiasa bersedia dari awal-awal pagi lagi tau. Baru kita happy nak buat keje kan?

Hari ni, aku bangun je aku terus senyum sampai ke telinga tau. Betul guys, sampai ke telinga. Sebab ape aku senyum smpi ke telinga ni? Ceritanya macam ni, aku boleh mimpi yang aku pergi honeymoon kat London tau. Hahahhaa… Kalau korang jadi aku, kompem korang pun akan senyum sampai ke telinga kan. Dalam masa satu malam, aku boleh tawaf satu London tu tau… Siap ambil gambo bagai lah… Kahkahkahkah… Memang lawak bebeno mimpi aku tu. Nasib baik la mimpi je wei. Kalau betul-betul aku tak tau la nak kata cemana. Boleh terkejut beruk laki aku kalau dia tahu pasal mimpi aku.


Aku pun siap-siap la nak hantar Sofia ke rumah pengasuh. Sambil-sambil tu dok usha-usha gak la ape cerita best pasal Malaysia ni ha. Segala suratkabar online aku tengok habis tau hari ni. Yang paling aku rasa nak gelak adalah sambil2 baca suratkabo tu pun, ak boleh pi senyum kambing tau. Aku sendiri rasa pelik wei dgn diri sendiri. Ini semua sebab mimpi pergi London punya pasal. Apa punya realistik sangat mimpi aku ke London ni haa?

Dok borak-borak pasal London ni kan, aku pun terus terpk why not aku pergi je travel kat London tu teruih kan? Mesti best gila kan? Mana tau dapat ala-ala déjà vu ke masa p London tu nanti? Aku terus tanya member BFFFF aku pasal plan giler aku ni and seriously diorang pun onzz je wei. Aku pun terus la bukak website Traveloka tu ha.

Korang tau tak pasal Traveloka ni?? Banyak benda best tau korang boleh dapat kalau korang book thru Traveloka ni tau. Antara benefits yang korang boleh dapat adalah no hidden charge akan dikenakan kat korang. See, dari situ korang boleh kurangkan dah sikit bajet tu. Yelah kan, nak bawak Sofia mesti banyak charge kan? Suami aku? Duduk rumah diam-diam. Girls trip only!

Lagi satu kan… bagi aku benda ni akan buat korang lagi nak cepat-cepat book thru Traveloka ni adalah korang boleh buat monthly installment kat Maybank. See guys, korang boleh buat planning cuns punya to any destination untuk vacationnn uolsss mulai sekrang. Yes, sekarang. Last skali aku nak bgtau pasal Traveloka ni and kompem benda best giler2 punye lah adalah korang boleh set price alert tau melalui apps Traveloka ni. Kiranye if korang ade nak pergi satu-satu tempat tu tapi tunggu promo untuk pergi sana, jangan risau lah, Traveloka boleh notify kalau tmpat yang kita nak pergi tu ade promo time sekian2. Seeeeee…. Nampak tak bestnye pakai Traveloka ni. Jadi korang tunggu ape lagi? Pergi cepat download apps Traveloka sekarang. Kang ade yang melepas I tak tahu k? Yang paling pntg skali, I dah inform koranggg.  Tunggu korang nak ke tak nak jer….

Jadinya, aku pun search lah flights to London booking kat website Traveloka sana. Kompemlah banyak flights kan yang korang akan jumpe punye. Bagi aku, itu ikut korang lah kan nak pilih yang mana satu sebab yang nak dok lelame ke sekejap ke kat dlam flight tu nanti korang tau bukan aku. Hahahaha.

Untuk aku lah kan, aku suke tmpat duduk yang selesa and besar, of course nak semua benda-benda yang best boleh dapat, kirenye ni dah baguih sangat tau flight tu. Aku pun terus search emirates Malaysia flight booking taw. Aku start suka dengan Emirates Malaysia ni since member ak dok cerita pasal masa naik flight ni lah. Masa die cerita tu, muka die happy tak tahan wooo… Jadi ak pun teringin lah nak tau best ke idok flight tu kan…. And lepas aku dah usha-usha yang berkaitan and aku pun happy dengan semua yang related, Alhamdulillah, aku dah book dah satu date nak pg London dengann member-member ak. Happy die tak terkate wooo… Tarikh berlepas? 29 Februari 2021.

So, korang tunggu ape lagi.. Pergi bukak Traveloka tu cepat-cepat mana tau ade yang korang terpikat. Memang tak rugi lah dengan Traveloka ni. Menyenangkan aku yang nak travel tapi bajet cukup-cukup je ni. Dah lah boleh book flight and hotel kat satu apps, plus boleh dapat banyak diskaun lagi! Fuhhh. Terbaik lah Traveloka.

Post a Comment

4 Comments

  1. Traveloka selalu offer deal yang menarik bila sampai musim perayaan. Harus grab mana yang terbaik dan jimat

    ReplyDelete
  2. reward diri sndiri ngn cuti2 ni best juga kan..tgu la abis covid nnt kan mana tau ada rezeki p oversea hahah

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)