Looking For Anything Specific?

Header Ads

Sweet Escape w/ Traveloka, Butterfly Msia, KL Journal Hotel

💕



Hai! Assalamualaikum. Sihat keee? Semoga korang sentiasa sihat hendak-Nya. Amin.

Okayy! Scha nak cerita pengalaman Scha nii. Bukan selalu dapat peluang macam ni so rasa nak share dengan korang. Yelah kan, blog pun suam-suam kuku gitu. Terima kasih lah kepada sesiapa yang masih datang blog Scha. 

16 and 17 Disember 2017 yang lalu, Scha berpeluang untuk join stay-cation selama 2 hari 1 malam di KL Journal Hotel bersama dengan Traveloka (penaja utama) dan Butterfly Project Malaysia. Terima kasih kepada Traveloka, Butterfly Msia dan KL Journal Hotel untuk peluang ini!

Haa, mesti korang tahu Traveloka kan? Aikk, takkan tak tahu? Traveloka apps ni sangat penting yer untuk travel. Nak beli tiket flight and hotel dalam SATU apps! Senang gilaa. Tak perlu guna banyak apps untuk booking flight and hotel. Pelbagai features menarik dalam apps Traveloka untuk korang teroka. Online 24/7 live chat untuk customers and boleh buat installment sehingga 12 bulan okay! Fuhh, terbaikkk.

Meh sini aku cerita tentang Traveloka dengan lebih details.


1) Tempah tiket penerbangan dan hotel dalam SATU apps!

Ya ampun. Aku rasa ini lah apps yang sangat memudahkan aku ataupun travellers di luar sana. Mana taknya, sangat senang nak book flight and hotel dgn apps Traveloka. Tak perlu lagi nak install 2 apps untuk flight and hotel. Jimat space memory dalam handphone kan! Dah lah interface senang nak handle, makanya newbie pun boleh explore dengan mudah dengan apps Traveloka nii. Nak booking flight and hotel pun mudah sangat dengan payment gate yang user friendly! Wajib ada apps ni kat handphone korangg taww sebab semuanyaa adaaaaa! ^^


Layout tarikh macam ni memang senang sangat! Siap ada Malaysia Public Holiday!


Pastikan ON kan function ini untuk tengok daily price estimates sepanjang bulan


Korang boleh cari tempat tinggal di lokasi yang korang nak dan bandingkan harga semua tempat tinggal yang available dengan map view. Fuhh!

2) 0% installment plan

Yesss. Now tell me, what apps do offer their customers 0% instalment plan? TRAVELOKA lahhhh! Traveloka partner up with Maybank to offer us this amazing offer. Wehh, senang lah nak travel lepas ni. Boleh bayar secara ansuran untuk service mereka. Boleh lah travel dengan tenang dan bayar ansur-ansur selama 12 bulan pun boleh! Takde interest k. Let say, RM500 total cost, RM500 lah korang bayar nanti. Terbaiklah Traveloka!



3) Notifikasi Price Alert

Yeap. Fungsi ini akan menyenangkan korang. Macam mana ia berfungsi? Well, daripada nama kita boleh teka yang apps ini akan memberitahu kita tentang harga. Harga apa? Semestinya harga flight ataupun hotel yang MURAH! Contoh, korang set kan tarikh, destinasi, range harga yang korang nak, dan sekiranya ada harga yang lebih murah mahupun dalam range tersebut, apps Traveloka akan memberitahu korang dalam bentuk push notifications. Haaa gituu. Faham tak? Fungsi ni sangat sesuai untuk mereka yang travel dalam bajet tertentu dan mahu dapatkan the best deal they ever get! Wow, so damn easy!



4) Harga yang terbaik!

Traveloka menjanjikan harga yang terbaik untuk perkhidmatan mereka. Dah lah ada price alerts, banyak pulak promo yang Traveloka tawarkan kepada pelanggan mereka. Super flight deals menawarkan harga yang terbaik dan murah sama ada di Malaysia ataupun luar negara. Domestic hotel deals pula menawarkan diskaun sehinga 40% weii. Mana nak dapat? Traveloka je boleh k. Konpem berbaloi kalau korang book flight and hotel melalui Traveloka.




5) Travel Guides & Tips

Di samping menawarkan harga yang terbaik, Traveloka tidak melepaskan peluang untuk menarik perhatian korang tentang keunikan negara-negara luar dan memberi tips untuk pelancong. Perghhh, sambil korang browse destinasi mana yang berkenan di hati, korang boleh baca travel guides and tips untuk ilmu baru. Yelah kan, negara orang ni mana kita tahu sangat. So, tips yang diberi memang sangat membantu. Yeayy!



Briefing dari Manager Traveloka, Mr Alif


How to get Traveloka Apps in your phone?


NAK TRAVEL? TRAVELOKA LAHHH



Taraaaa, ni lah bilik aku di KL Journal Hotel. Fuhh, cantik, kemas, bersih dan luasss. Dekorasi dalam bilik yang menangkap elemen Kuala Lumpur sangat mengasyikkan. Nostalgic gitu. Suka sangat dengan konsep buku 555 (buku hutang zaman dulu) untuk para tetamu buat catatan. Lagi satu jam dia power okay. Siap boleh connect phone dan bukak speaker. Sound pun best. Buat rasa nak beli je. haha


BEST SANGAT SEBAB ADA INFINITY POOL! Memang berangan nak mandi kat pool macam ni. Akhirnya tercapai juaa. Boleh tengok view orang shopping kat bawah sebab dekat dengan Lot 10, Sungai Wang and Berjaya Timesquare.


Dan di sini ada terrace yang sangat cantik dan cozy. Malam-malam ada sesi busking dengan local music band  siap ada free drinks for the ladies lagi. Fuhh, menarik!

Semasa kami di sini, kami diberi peluang untuk join salah 1 daripada 3 DIY workshop yang ditawarkan. Boleh pilih;
  • Cara membuat bom mandian (bath bomb) 
  • Art of Travel Journal
  • Watercolour paint
Sebab seorang Scha ni seorang yang da BOMB!, so aku telah memilih kelas buat bath bomb. Secara kasarnya, untuk DIY bath bomb, korang perlukan;
  1. Baking soda
  2. Garam
  3. Citric acid (dlm bentuk granule)
  4. Mica sand (untuk beri warna kpd bath bomb)
  5. Essential oil pilihan hati

Perghhh, bijak juga aku pilih warna. Bila mix, lawaaaa jadinyaaa. hahaha


Yang putih ni dia tak guna mica sand. Dia guna essential oil yang sangat bagus untuk kulit.


Jingle bell, jingle bell, jingle all the wayyy

Kelas ini dianjurkan oleh Wunderbath.co di mana kalau korang teringin nak buat bath bomb sendiri, korang boleh pergi kat website www.wunderbath.co. Sesungguhnya aku tak silap dengan memilih kelas ni. Sangat best, sangat seronok dan semestinya berbau wangi. Semua orang jeles dengan kemeriahan kelas kami. haha. Thanks Wunderbath especially Evelyn, Nana and Auntie!



Aktiviti malam pula hanyalah aktiviti santai-santai gitu. Ada butterfly dinner yang sangat sedappppp and also gift exchange with roommate. Roommate Scha ialah Kak Enn, http://www.nurfuzie.com/. Seorang penolong veterinar and bagi aku kerja dia sangat menarik. Harap dapat jumpa akak lagi yer :)



Tak tahu lah instict kuat apa, kami bagi hadiah yang sama. Hhaa. Padahal sorang Perak, sorang Somban. Hahha. Jodohh. Cewaahhhh



Thanks Traveloka, KL Journal Hotel and especially big love to Butterfly Project Malaysia for this amayyyzing experience. Indeed, Butterfly Msia is one different community in Malaysia blogging world 💗

Post a Comment

1 Comments

  1. Best nya..meriah betul..

    Eh!!cemana boleh hadiah sama tu??hahaha

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)