Looking For Anything Specific?

Header Ads

Fresh kick start in 2015!


Assalamualaikum. Hai semuaaa!

JumpDiving

Taraaaa. New look. New design. New sidebar. New everything except for my header! Header tu stay lama sikit. Baru lah buat tu. Bau kedai pun tak hilang lagi. Hehe. 

Sebenarnya agak rimas dengan blog aku sebenarnya. Macam terlampau banyak benda dan panjang. Berat sangat blognya. Dengan pink-pink lagi. Hhaha. Cadang tak nak guna PINK, tapi, tengoklah guane. Aku ni tak minat sangat color lain untuk blog kecuali pink and baby blue. Haha.

So, malam tadi aku saja lah nak test-test template. Aku dah siap backup awal-awal template lama dalam computer incase anything goes wrong. Masa tengah-tengah cuba tu, aku pun terkacau side bar. Then, bila tukar balik template lama, semua benda macam ke laut. Blog list dah pergi mana ntah aku pun tak tahu. 

Hampir gugur jantung jugaklah tengok gitu. Macam ntah apa-apa je. Dengan cbox pun kelaut sekali. Sayang cbox lama. Cantikk. Hahaha.  Mula-mula ingat nak guna template lama and then susun je sidebar tu. Lepas tu aku fikir, alang-alang dah guna template baru, aku pun teruskan je lah edit sidebar tu haaa. 

Aku guna template responsif. Tapi, aku tengok tak responsif pun dekat mobile. Pentipu betei. Ke aku salah edit? Ha ha ha ha. 

Yang slack satu je, takde butang read more. And aku tengah mencuba untuk figure out that thing. Plus, nak letak signature after post, pun still stuck gak. So +Amy J please help me? ^^

So, what do you think? Okay ke idak?

Actually, aku terasa nak ubah blog masa baca blog +Mieza Everdeen+Hikayat Seorang Budak  and +Cik Nadyya. Kemasss nyaa blog dorangggg! I'm so jellllyyy. Wiwiwiwi. 

Ala-ala macam minimalist sangat. Hahha. Hipster sungguh. 

Okay. Tu je nak coleteh. hihi. 

 Follow and let me know!


Post a Comment

28 Comments

  1. yeayyyy makin lawa lah blog ni kak scha... ina suka sebab warna bg dia putih je heheh senang baca.. keep it up kak scha!! ^^ happy new year :))

    ReplyDelete
  2. Kemas je ! Tapi all the best dalam mengedit lagi. Hahahaha. :D

    ReplyDelete
  3. smart lah Scha! i loike..lagi simple lagi bagus sebenarnya..

    ReplyDelete
  4. Simple dan ringan...suka sangat dik scha...

    ReplyDelete
  5. anis pun rasa nak tukar template blog. setahun dah rasanya tak tukar >_<

    ReplyDelete
  6. teperanjat kejap masuk sini putih semuaaa. hahaha. dah bertukar wajah rupanya blog dia :D

    ReplyDelete
  7. simple dan gojes kak...hehehehe :D

    ReplyDelete
  8. ni pon dh cukop lawa dh blog ni..
    =)

    ReplyDelete
  9. hehehe, ok lah tu. mana2 pon cantik. kali nih nampak cerah!! sebab backgroundnya putih. hihik

    ReplyDelete
  10. lawa siot template baru, hehe! haa mieza perasan yang scha punya bloglist dah kurang satu :p dulu ada 3 kategori skrg tinggal 2 je. good luck mengedit blog ye ^_^

    ReplyDelete
  11. okay dah blog ni haa. nice ja. ^^

    ReplyDelete
  12. Suka juga wajah baru blog ni. Nampak professional gitu :D

    ReplyDelete
  13. Akknye blog...lagiklah x tahu nak ckp. Tgu tok guru ajar edit mengedit. Akk ni dah tua...baru nk belajR berblog.

    Teruskan usaha ye. Selamat mengedit....

    ReplyDelete
  14. simple dan cantik lah :) kak Ros suka :)

    ReplyDelete
  15. Akak pun macam tergezut sikit. Mana pi warna pink? Kena sedut ka? Sudah tukar rupanya :)
    Bagus! Bagus! Muka baru utk 2015 :)

    ReplyDelete
  16. simple & sempoi Scha syg! patutla smlm time nk komen tetiba paappp template Scha bertukar! terkejut makk! hahaha

    ReplyDelete
  17. sya suka jga style minima tu..kemas teratur ja tengok..nak uruskan pun senang.. hehehe..lain benor dgn template lama akak dlu kan..pink ke putih

    ReplyDelete
  18. setakat ni akak nampak okje blog scha
    kalau aka memang tak berani nak usik
    buta coding! hehe

    ReplyDelete
  19. tere jgk la.. saya xbrani nk ubah2.. takut lari apa2.. dh xpandai edit2 ni

    ReplyDelete
  20. Cantik design baru! Akak pun nak bagi lebih simple and kemas cani.. tp belum ada mood nak edit.. Scha guna template ape ni ekk? Share please.. Hehe..
    RosmizaAliDotCom™

    ReplyDelete
    Replies
    1. scha guna sora templates. ada kat bahagian bawah sekalii. hehe

      Delete
  21. Tu lah risiko kalau nak edit blog, kan?
    Mmg bagus sbb Scha dah buat back up.

    ReplyDelete
  22. blog blog orang pro edit edit memang le kemas.. suruh CT yang edit hampeh jadinya haha

    Happy New Year Scha ^^

    ReplyDelete
  23. Ala dah lah kak scha jgn lah edit dah hahahahaha cantik dah ish hihi

    ReplyDelete
  24. eh, nama saya diseru. alamak, sorry, baru perasan post akak ni. T__T dah settle ke masalah akak? kalau responsive, in shaa ALLAH saya boleh tolong :)

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)