Looking For Anything Specific?

Header Ads

You don't have to suffer.


Assalamualaikum. Hai semuaa!

“Suffering is not bad. If you understand it rightly, suffering is a cleansing. If you understand it rightly, sadness has a depth to it which no happiness can ever have. A person who is simply happy is always superficial. A person who has not known sorrow and has not known sadness, has not known the depths. He has not touched the bottom of his being; he has remained just on the periphery. One has to move within these two banks. Within these two banks flows the river.”
Osho


Pernah rasa depress atau stress tak? Semua benda yang di buat, semuanya tak kena. Macam ada something yang longgar dalam hidup. Malas nak keluar rumah, malas nak hadap manusia. Berfikir lebih baik duduk di rumah and hidup seorang.

Depress/stress ni dia datang intai-intai je hidup kita dahulu. Dan bila kita mempersilakan dia masuk, dia akan menyelubungi hidup kita. Dia akan memakan diri kita sendiri. Our soul. 

Yelah kan. Siapa je tak pernah stress kan? Dulu kat universiti, mesti ada satu masa tu rasa stress sangat dan nak give up everything. Lagi-lagi bila assignment, test, projects due pada minggu yang sama. Student's life kan? Normal. 

Tapi, the way kita handle that hectic situation yang membezakan kita dengan orang lain. Bagi aku, aku kalau dah stress sangat aku akan menangis dan tidur. Menangis lah dalam tidur. Lepas tu bila bangun pagi je, benda tu akan okay. 

Lagi satu, seperti quote di atas. Takde manusia di dunia yang happy memanjang. Fake je tu. And jadikan satu masalah tu sebagai satu motivasi. Think otherwise. Take the good side. Right?

Actually lah kan, aku sebenarnya dah rasa depress sikit duduk dekat rumah without work. Just mild depression. Why?

Melihat kawan-kawan update tentang kerja mereka, apa yang mereka buat, di mana mereka berada dan akhirnya segala usaha mereka diabadikan dengan satu aset iaitu kereta. Perghh. Bila baca yang mereka dah mampu membeli kereta, hampir nangis jugaklah aku rasa. Dia macam bergenang tapi tak menitik. Dan bila scroll lagi, baca pulak rant happy kawan yang lain Macam ditusuk-tusuk hati ni. 


Aku banyak kali sedapkan hati, nanti ada lah rezeki aku. Cuma belum tiba masanya. Apa yang boleh aku buat adalah usaha, doa, doa, doa. Maybe ada silap yang aku buat dan Allah tunggu aku sedar apa yang aku buat tu salah. Maybe. Maybe. Allahu :(


Maaf sekiranya aku dah banyak kali meroyan pasal kerja kat blog ni. Aku rasa takde kawan aku yang baca kecuali readers blog ni. Rasa lah. Cuma itu lah, aku takde tempat lagi nak meroyan. Melepaskan segala isi hati. Blog ni saja lah tempatnya.

OKAY! Let's move on! *wiping tears*

Esok ada event yang best gilaaa. Aku nak lupakan segala masalah and lepak dengan geng Butterfly Projects. Heee. Nak jumpa someone special. Nak tahu siapa? Tungguuu taww!


Follow and let me know!

Post a Comment

21 Comments

  1. kalo students stress ngan assignment, yg dah keje stress ngan keje yg bnyk..pe pun bila stress luah je dlm blog :)

    ReplyDelete
  2. Sha pun depress pasal keje... jeles sangat bila tengok orang lain buat keje... update pasal keje.... sha tak tau nak update apa tau.... sdeyyy !

    ReplyDelete
  3. jgn depress Scha, papehal istighfar. In Sha Allah, ada jalannya nanti ok. :) btw rindu Scha.

    ReplyDelete
  4. Allah tahu apa yg TERBAIK utk setiap hamba-Nya. Sabar ye,..ada something yg lebih baik sdg menunggu.

    ReplyDelete
  5. stress dgn depress ni lain2 kan? sy ada dua benda ni yg menganggu hidup betul. nak kick out pun tak dapat. selalu je kalah nak lawan perasaan tu. last2 nangis. dan tetido... dan mslh nya, sy pun tak tau sy depress sbb apa!! uwaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  6. hai scha syg.. takmo stress2 k.. inshaAllah rezeki scha ada je tu, cuma kita x tahu kan.. byk kan brsabar n berdoa tau syg..

    wahh nk p Butterfly Project ea? ana tawu dah scha nk jumpe sape. Amy J kan kan kan? hehe. have fun tau nti takmo stress2 k ;)

    ReplyDelete
  7. kdg2 stress dengan sikap kawan2 pn ada jgk kak , yup btul kena pandai handle stress ni .

    yaya first time singgah sini .

    jmput singgah blog yaya ye kak scha :)

    ReplyDelete
  8. Hidup ni memang akan ade satu masa, kita stress gila, kita keliru sangat2. Dan ia bergantung pd diri kita sendiri utk mengawal stress. Btw goodluck untuk akak scha. Moga tercapai segala impian. Aminn. Takpe, jgn tgk orang lain. Kita melangkah perlahan-lahan menuju kejayaan. Insya-Allah.

    ReplyDelete
  9. stress memang selalu ada. tak kira lah belajar ke dekat tempat kerja ke mesti ada. tapi kita kena pandai kawal dia :)

    ReplyDelete
  10. saya stress sgt hari nih sebab jawab exam td Ya Allahhhhhhhhhhhh :'(
    Orang orang cakap ujian itu kafarah dosa :'(

    ReplyDelete
  11. Saya selalu juga rasa stress dan depress macam ni. Memang kena selalu kuatkan diri dan ingatkan diri supaya jangan terlampau melayan perasan. Kalau tak, memang susah hidup.

    p/s: Rasa macam tahu ke kak Scha nak jumpa dengan siapa. hehe :D

    ReplyDelete
  12. sabar ye kak scha.. jangan stress stress nanti dah tak lawa hehehe ^^ rezeki ada di mana2.. mungkin Allah ada perancangan yg lebih baik untuk kak scha :)

    ReplyDelete
  13. Salam singgah..

    Stress tu dah lumrah dalam idup.. Nanti dah ada kerja pun,stress gak nak melayan karenah kawan-kawan seofis n bos2. Hehe. IbuNoey kalai stress,nangis gak kadang2.

    ReplyDelete
  14. pernah satu tahap tue terlalu stress sgt.. rasa nk jerit2 ja

    ReplyDelete
  15. paling stress bila nak dekat final... perghh tension habis! takut sangat tak dapat score masa tu.. hihi

    ReplyDelete
  16. stress memang sentiasa ada..bagus jugak luahkan dalam blog, takdelah makan dalam macam kartun tu.dah kerja pun esok stress, dah bak masuk 30 tak kahwin-kahwin pun stress...eh!

    ReplyDelete
  17. pernah alami. hanya Tuhan yang saja yang tau apa yang terbaik untuk kita.

    ReplyDelete
  18. sama la, pernah stress pikir pasal kerja. tengok kawan2 kanan kiri lepas grad terus dapat kerja, rasa rendah diri ja. tapi alhamdulillah, selepas setahun dapat gak kerja walaupun hanya sambilan. sentiasa bersangka baik, insyaAllah rezeki tu pasti ada. rezeki Allah luas, dalam banyak bentuk Dia boleh bagi. dont give up! sama2 kita mengingatkan antara satu sama lain. ^_^

    ReplyDelete
  19. stress !! mana boleh tak stress. rasanya dalam usia kita yang sama ni perkara yang kita stress pun sama. tapi insyallah Scha.. kena yakin pada-Nya. Dia jualah pengatur yang terbaik..

    ReplyDelete
  20. Pernah satu ketika di awal tahun ni akak stress. Tiap hari nangis sorang-sorang.

    ReplyDelete
  21. saya pun pernah stress... kadang2 bila stress, rasa macam nak sindir semua orang je. itu saya. tapi saya tahan je.... saya x boleh stress sangat, nanti sakit saya makin teruk T__T

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)