Assalamualaikum. Hai semuaaa!
Post ni tentang kekecewaan ku terhadap servis Pos Laju maybe? Aku tak tahu lah nak salahkan siapa. Tapi aku agak kecewa. Huwaaaa.
Al-kisahnya aku ada join satu contest oleh HiShop Malaysia di mana aku hanya perlu Like and Share. Nanti dia pilih secara rambang. Alhamdullilah, aku terkena jugak dalam ke-rambang-an itu. Paham tak? Haha. Sorry, bahasa ke laut.
Aku dah excited ni sebab nak dapat eyeshadow 4 U 2. Boleh tambah stok eyeshadow. Siap bayar postage RM10 sebab kalau tak, kena ambil sendiri di KL. Jauh wei nak amek. So, aku bayar je lah even RM 10 pun. Takpeee. Barang mantapppp. *sedapkan hati*
Bila dapat je barang dari Pos Laju, aku teruslah buka. Sekali bukak je kotak HiShop, ada banyak glitter macam bersepah kat kotak tu. Aku rilek lagi. Maybe kat dalam okay. Tak dapat nak check habis sebab aku tengah drive.
Sampai je rumah, KABUUSSSHHH! Berterbangan dust eyeshadow kat aku. Memang rosak habis.
Asalnya memang ada EMPAT warna, last-last tinggal habuk je. Nak suruh aku buat smokey eyes ke? Huwaaaaaa. Patah hati kuuuuu.
Takpelah. Aku pun tak tahu nak salahkan siapa. Lagipun pihak HiShop hanyalah orang tengah dengan pihak penaja. Dia pun tak boleh buat apa-apa. Apa-apapun, tahniah kepada HiShop sebab jawab emel aku dengan pantas gitu. Customer service memang tiptop. Siap dapat 1000 points okay. Banyakk tuu!
Kalau nak cari barangan skin care dari hujung rambut ke hujung kaki, boleh lah godek-godek website HiShop. Untuk para bloggers yang nak try review barang, boleh lah try affiliate program. Bagussssssss.
HiShop Malaysia : [ http://www.hishop.my/ ]
Follow and let me know!
25 Comments
Aloo. Siannya akak. Tak apa. Setiap kejadian ada hikmahnya. Hehe
ReplyDeletewah kelu lidah ku melihat serbuk-serbuk yang bertaburan itu. cubalah scha buat smokey eyes pulak T______T
ReplyDeletehahahahha. expert lah sya buat smokey eyessss
DeleteT___T
Mybe masa proses penghantaran...terbalik kott...tkpela ye sbar jela.yg penting dpt semula yg baru
ReplyDeleteKesian dekat Scha... Sabar yer Scha
ReplyDeleteawak... dah try mampatkan serbuk tu tak? hari tu ada orang ajar akak suruh mampatkan tapi guna tisu ke apa ntah.. cuba google.. jgn buang dulu.. kdg2 yg rosak tu boleh guna lagi... biasalah terhempas ke apa tu... try tau, jgn buang dulu..
ReplyDeletekesiannya..huhu..sabar ya..
ReplyDeletememang sedih kalau dapat camtuu
ReplyDeleteala... sedihnya jadi macam tu.. tu yang kadang2 risau kalau macam ni... kita dengan harapan tnggi menggunung, terus hancur lebur. sabar ye kak..
ReplyDeleteAlaaa hancuss eye shadow tu mcm hancusnye ati nie....tp tak pandai la nk pakai2 nia
ReplyDeletekalau postage makeup serbuk2 ni memang senang pecah, mieza dulu pun beli Sleek palette from Luxola bila sampai ke rumah, ada satu pan dah pecah bertabur. dahlah yg pecah tu warna hitam, sadis gak. nasib baik tak begitu bersepah sebab ada sehelai plastic sheet yg tutup eyeshadow palette tu. pigment hitam tu kena kat eyeshadow putih, cream, memang leceh.
ReplyDeleteKecewa kan bila barang yang kita tunngu jadi macam ni. Sedih je >.<
ReplyDeleteTakde rezeki kot. Btw, tahniah sebab terpilih :)
ReplyDeletemaybe dia ingat surat kot boleh hempas2.. huhu..
ReplyDeletetakde rezeki kot, maybe Allah nak bagi lebih baik dari eyeshadow tu e.g 1000 point habaq hang..
alhamdulillah.. >.<
alahai..sayangnya! pasneh xmau bli bnde camni..coz kite bkan taw, abg pos men campak2 brg..tu yg hancur kan..
ReplyDeletehancusnya hati bila tengok....btw tahniah sebab terpilah HISHOP contest tu =)
ReplyDeletehancussss.. sayangnya.. sabar ye kak..
ReplyDeletealahai shiannya. but diorang tak balut ke kotak tu dengan bubble wrap..? sepatutnya kena jaga part tu.. tapi bagus pihak penganjur balas cepat email. at least kita tak rasa terbiar..
ReplyDeleteSabar ye, Scha. Anggap tak ada rezeki...
ReplyDeleteAlahaii sedihnya jadi camni kan..takde rezeki la nak guna kan..
ReplyDeletekalau akak terima barang dlm keadaan mcm tu frust gila arghhh
ReplyDeleteErmmm..wrapping tu x selamat sangat kot.
ReplyDeleteKalau ikut T&c yang akak tau, depa x responsible untuk kerosakan kalau cara pengirim wrap tu x ikut yang ditetapkan mcm kat webpage Pos Laju.
Sama kes ngn akak la scha..meng giveaway ephyra...org lain dpt mug elok je akak dpt dah pecah berderai...memg servis poslaju nih
ReplyDeletesabar jela scha. nasib baik dpt refund.
ReplyDeleteNasib baik customer service terbaik kan..terubat sedikit rasa kecewa tu..
ReplyDeleteSemoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)