Looking For Anything Specific?

Header Ads

Cabaran 30 Hari -- Hari 1,2,3,4,5 dan 6!


Assalamualaikum. Hai semuaa!

Aku tengok ramai yang join Cabaran 30 Hari ni. Hari ni hari ke-Enam. So, dah 6 cabaran. Dan aku baru nak join. Lantak lahh. Senang je nak selesaikan masalah ni. Kita sekali gus kan je dalam satu entry. kah!

Cabaran Hari Pertama -- 1 Gambar Terbaru dan 5 Fakta Tentang Diri Scha Nazri


5 Fakta tentang Scha Nazri

  • Anak tunggal
  • Manja
  • Suka berkawan
  • Banyak cakap lagi2 dengan kekawan
  • Sensitive orangnya. hahahhahaha
Cabaran Hari Kedua -- 5 Cara Memenangi Hati Scha Nazri
  • Surprise any little things. Even thought its not much, it does matters to me. 
  • Bagi cokelat
  • Tak perlu bagi fancy things for birthday. Kad and wishes pun takpe.
  • Just remember me when you're happy. Bukan kalau sedih je baru cari aku. Rasa macam diperguna pun ada. haha. 
  • Bawak aku jenjalan. Tak kisah lah mana-mana. 
Haaa, senang jeee. Hehe. Aku jenis tak kisah pun sebenarnya. Selagi baik dan tak tikam belakang, aku masih boleh berkawan. Mama aku cakap, 'kalau orang kata dia jahat, tapi dia buat dengan mama, mama akan layan dengan baik. Sekali dah buat jahat, sampai bila-bila lah mama tak baik dengan dia. Kalau baik pun, maybe mama terpaksa hipokrit.' 

Cabaran Hari Ketiga -- Sesuatu Yang Menguatkan Scha Nazri


Semestinya kesayangan aku di atas ni. Md Nazri dan Haziah! Tanpa mereka, tak tahu lah macam mana aku nak hidup kat dunia. Biasalah. Kekadang tu hati ni nak memberontak. Nak ikut hati je. Tapi, bila dah kena ceramah, baru lah nak sedar balik. Kalau tak, aku boleh hanyut. Sampai ke laut china selatan pun boleh. Hahaha. Talking about parents ni boleh jatuh air mata. Banyak sangat sebab. So, kita skip je lah part tu yer. Wuwuwuwu. 

Next!

Cabaran Hari Keempat -- Buku Kegemaran Anda



Seperti mana yang korang nampak buku-buku di atas, buku-buku ini adalah dari Lejen Press dan Fixi. Aku memang gila dengan buku dorang. Seriously. The reason sebab aku suka buku-buku macam ni sebab aku suka dengan jalan cerita yang tak cliche di mana ending dia something yang kita tak expect akan jadi macam tu. Berbeza dengan novel-novel cinta Melayu yang berada di pasaran. Dulu masa dapat baucer buku, selalu spent dalam RM100 sebab ada promosi. 3 buku RM50. Aku rembat lah 6 buku. Haha. Sekarang ni tak kerja lagi, so, aku tak kumpul lagi. Wuwuwuwu. Kebanyakan buku ni aku dah derma ke Buku Jalanan Seremban bila dah habis baca. Tahu tak apa itu? Takpe. Nanti aku explain okay dalam next entry. 

Who's with me? Hehhe

Cabaran Hari Kelima -- 3 Perkara untuk Bekas Kekasih

Well. Cabaran ni paling sukar kot. Benda dah lama. Tapi, eden torai yo lah.

Biarlah gambar berbicara yer.



Cabaran Hari Keenam -- Apa yang Scha Nazri makan hari ini?

Cabaran ni paling aku suka sebab pasal MAKAN! Hahhahaa. Lagi-lagi harini pula aku ada kenduri orang kahwin di Melaka dan ada event Buku Jalanan Seremban di Lake Garden, Seremban. Hehe.


Nasi minyak, rendang daging, ayam masak merah dan kari dalca. Oh, sepotong buah oren. 


Masa on the way balik Seremban, terjumpa pulak Baskin Robbin. Dah lama tak merasa. Meh lah kita rasa. Harga? RM 16.00. Tolan yoo lahhh. 


Yang ni unik sikit. Chuberry-berry nama dia. Haha. Bawah ada home made patties with special sauce. Sekeling ada tomatoes. And tambah nuggets sikit kat atas. 
Harga? RM 13 sebab tambah nuggets. Even agak mahal, tapi, sedap dan mengenyangkan perut anda. 
Kat mana? Di Snek Jer Kafe di bandar Seremban. Details cerita ni aku selitkan dalam entry Buku Jalanan Seremban tu yerr. 

Baiklah. Dengan berakhirnya cabaran ke-enam ni, boleh aku catch up dengan korang kan? hehe. Sorry kalau post ni terlalu panjangg. Maap. Hidup tak terurus sikit this week. Sekarang baru nak tarik nafas legaaaa. 

See you in 7th challenge? Insya-Allah ^^

Follow and let me know!

Post a Comment

14 Comments

  1. kak Schaaaaaaaaaaaa... lama x singgah sini. busy nak final exam ni. sobs.


    nanti saya datang lagi ye. komen banyak2 kat sini. and baca full entry kak Scha ni. sorry!

    ReplyDelete
  2. Hebatnya Scha, combine semua cabaran tu yer. Yang best bab makan tu, buat lapar tetiba... Hehe ^_^

    ReplyDelete
  3. Terliur akak tengok nasi minyak tu! :))

    ReplyDelete
  4. fuhhhh makanan tuu.. lapaq pulak haih..hahah

    ReplyDelete
  5. macam nak buat tapi dah lambat XD

    ReplyDelete
  6. Alolo..sensitip rupenye kak scha kita ni yang comel nih. Hehe

    Senangnye nak amik aty kak scha. Belanje cokelat je mampu. :D

    Sape lagi penguat kita kalau bukan mak ayah kan. :) nice!

    Buku2 tu sume nampak macam best jek. Pinjam satu leh?

    Same2.. Tolong jawabkan bagi pihak ex akak scha.

    Makanannn tuuu..sedap sangat! Terliur bak ang.

    ReplyDelete
  7. wah wah rangkum 6 citer dlm satu entry...yg novel tuh.best jer

    ReplyDelete
  8. anak tunggal? Msti terasa sunyi je kan

    ReplyDelete
  9. salam. banyak koleksi buku tu ..

    ReplyDelete
  10. saya pun banyak cakap. can't help it. adeh.

    oh, nanti birthday akak, saya bagi coklat erk XP

    saya pun suka jalan2 :D sep sikit!

    saya x berapa sangat fixie. terlalu jauh dari kemampuan fikiran saya. hahaha...

    sedapnya yang gambar makanan tu! gulp...

    alamak, x ingat dah cakap ke belum. tapi saya tag akak dalam award ni :D

    http://amysigadisweird.blogspot.com/2014/09/the-liebster-award-5.html

    ReplyDelete
  11. Scha, tolong recommend kat akak salah satu buku FIXI yang best,...

    ReplyDelete
  12. Sedap semuanya food tu buat saya terliur.

    ReplyDelete
  13. Mesti anak manja ni.
    Kene sayang mak ayah slalu kan..
    Baru hidup kita berkat.

    ReplyDelete
  14. dalam banyak2 cabaran kat atas tu, aku jeles part buku2 itu. haha. ada yg aku dah baca and ada yg belum tapi aku dah ada semua buku nami. hehe. pinjam cekik jap. kekeke.

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)