Looking For Anything Specific?

Header Ads

Kena Dumped


Hello semuaaaa. Yeahh. Kembali menaip dalam blog stroberi ni haaaa. Oh yaa, malam ni nak share sikit tentang something yang interesting. Hurm. Bagi aku lah. Mari kita tengok.


When a devastated Jeff Ragsdale, a stand-up comedian and actor from New York, was left 'near suicidal' after breaking up with his girlfriend, he realized he felt like the loneliest man in the world in a city of more than eight million. So Jeff decided to do something drastic - he put fliers up all over New York saying: 'If anyone wants to talk about anything, call me (347) 469-3173. Jeff, one lonely guy.' And since then, he has received 65,000 phone calls and text messages from strangers near & far. He said he was that person they could talk to completely objectively. They'd tell him things they couldn't tell their parents or friends. Ragsdale hasn't found love but he released a memoir yesterday.

Er, korang paham kan? Aku percaya english korang power-power belaka. Takpe, aku translate kan.

Kesian Jeff ni. Dah lah kena dumped, hampir-hampir bunuh diri. Nasib baik dia sedar yang bukan dia sorang je ada masalah dalam dunia ni. So, dia buat sebar flyers menyatakan sesiapa yang ada masalah dan tiada tempat untuk meluahkan dan melepaskan beban boleh call dia. See. Nasib baik dia sedar. Kalau dia tak sedar, dah RIP dah mamat ni. 65,000 call dan sms datang kepada dia menceritakan masalah mereka. Banyak nyaaaa! 

Yelah, kekadang masalah ni kita segan nak cerita kat orang. Bukan semua orang boleh dengar masalah kita. Bagi aku, aku lagi suka jadi pendengar yang setia. Even aku tak dapat nak bantu, cukuplah aku mendengar luahan kekawan aku. Aku ni dah selalu dijadikan tempat menangis. Aku tak kisah. Sebab menangis tu bagi aku salah satu cara melepaskan beban kat bahu. At least, rasa lega sikit kan? 

Okay guys. You're not alone! No one is FOREVER ALONE.


Post a Comment

8 Comments

  1. terima kasih cik syazberi2. saya terasa motivated bila baca entry ni..

    ReplyDelete
  2. setuju. no one is forever alone. akak pernah rasa semua tu syaz..

    so, tak salah ....untuk kite menangis.
    jika itu yang mampu membuat hatimu lebih tenang,
    kerana Allah kasih pada kita,
    Allah ciptakan air mata.

    betul tak? cinta tu lumrah tapi jodoh itu pasti. mungkin semua tu cabaran utk kite sebelum jumpa yang pasti.

    Power of Doa.. percayalah. :)

    ReplyDelete
  3. kdg2 xsmua bnda kita bole crita kat org..sbb tu sy blog..sy crita kat blog, tukar ckit jln crita..

    so far, alhamdulillah..ada kwn yg stia mdgr mslh sy.. :)

    ReplyDelete
  4. Betul betul betul...dulu kawan sy pernah ckp yg kita tak pernah FOREVER ALONE sbb ALLAH sentiasa ada dengan kita huhuhu....

    suka sgt dgn apa yg lelaki tu buat, sangat memberi inspirasi :)

    ReplyDelete
  5. kdg2 luahkan sesuatu dkt strangers ni best. :)

    ReplyDelete
  6. nasib dia bijak dan akal panjang..
    aku pun suka jd pendengar tp kadang2 aku rasa berbelah bg utk keluarkan nasihat takut tak ayat aku tunggang tebalik jd lain maksudnya.hahah..selalu jd camtu..huhuhu

    ps : xdpt lg kad ko syaz..=(

    ReplyDelete
  7. betul.. kita bukan sorg je ade msalah.. xperlu buat benda bodoh kan? :)

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)