Looking For Anything Specific?

Header Ads

Akibat salah dengar information ...


Begini ceritanya anak murid sekalian,

Pada malam yang serba indah di saat aku baru lepas mandi, aku dapat call dari kawan sekolah aku, Iqa. So, time tu 8.45pm.

Dalam keadaan segar bugar tapi separuh mamai, aku jawablah call dia. Dia kata nak buat makan-makan sikit and jemput aku blah blah blah.

So, aku dengan yakinnya berkata

'Haaa, nanti aku datang. Okayy.'

Dengan sepantas kilat aku cepat-cepat rembat baju kurung kedah warna pink dan pakai tudung krim. Pakai lipstick sikit, letak celak dan maskara sikit aaaannddd Im done.

Dah start kereta and bergerak lah ke rumah Iqa dengan riang gembiranya. Rumah dia dengan aku dekat jeh. Tak sampai dua minit dah sampai. Yerr, itu naik kereta. Kalau jalan kaki, mau 15 minit baru sampai.

Dah sampai pintu depan rumah, tengok rumah dia macam senyap jeh. Selalu kalau buat makan-makan, mestilah meriah yedak?

Bagi salam, mak dia sambut aku. Dia tengah makan. Dia kata, 'Iqa pergi Tesco. Call lah dia.'

Cuak pulak hati aku ni haaa. Call lah dia.

'Wei, aku kat rumah kau dah ni.'

'Haa, kau buat apa kat rumah aku?'

'Eh, bukan makan-makan tu malam ni ke?'

'Larr, esoklah Syazana. Aku baru nak beli barang kat Tesco ni haaaa'

'Larr, yekehh? Ya Allah, malunya. Haaa, kau tunggu kat Tesco, aku datang kejap'



Korang boleh bayangkan tak betapa merahnya muka aku depan mak dia and adik dia? HAHA. Sumpah segan and malu. Terus aku cabut pergi Tesco. Sampai Tesco kena tahan malu dengan Iqa and adik-adik dia. HAHA.

Esoknya barulah bebetul dia buat makan-makan and aku makan dengan cebisan malu itu masih melekat lagi.

HAHA


p/s : Mekasih kepad Akue Achik sebab bagi idea ;)

Post a Comment

18 Comments

  1. alamak salah dgr plak ek syaz? ehee
    yela mase jwb call tu mamai2 tu yg
    jd camtu tu kan? hehe






    slm syawal,
    cik ana

    ReplyDelete
  2. hahaha.klakar btul ni..kalau i jd u,i kol dulu b4 btlak,so xte lahh malu sgt.hihi

    ReplyDelete
  3. hahaha..
    kelakar!
    naseb baek mber rapat!

    ReplyDelete
  4. tu ar dengor x abis..kan dah

    ReplyDelete
  5. pernah gak happen camni dulu.. tp DN masuk je. Esoknye dh xdatang dh. hehe...

    ReplyDelete
  6. hahahaha.. eksited ye bile dgr ade mkn2..

    ReplyDelete
  7. Hahah syaza laju jer kau kalau nk makan kn?

    ReplyDelete
  8. yekee.. hehe.. tak apa. tanda semangat la tu kan.. :) thanks bai akak card raya jugak. :) :) da sampaiii...

    ReplyDelete
  9. hohoho...sama la kita ya..mkn dgn prasaan malu..huuhu

    tlmpau eksaited rpny salah tarikh...hohoho

    ReplyDelete
  10. oh ini rentetan cerita Achik la ni hahahaha....lawaklah korang dua ni hahahahah! tp xpa pengalaman menarik tu hehehehe

    ReplyDelete
  11. HEHEH
    kite pun salu mcm tu
    lps tu sengih sorang sorang

    ReplyDelete
  12. Dah dah dah, jangan gelakkan kita lagi.



    WUWUWUWUWU

    ReplyDelete
  13. hahaha..nasib baik dekat je rumah..kalau jauh, memang nasib lah..haha..

    ReplyDelete
  14. mcm mana boleh salah hari tu syaz...heee~

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)