Looking For Anything Specific?

Header Ads

Amoi Bambam


Assalamualaikum


Kat tempat kerja aku, ada seorang kawan cina. Nama dia pelik dan susah nak sebut. So, kami panggil dia Amoi je. Umur dia 26 tahun. Tapi, perangai dia macam budak-budak sikit. Dia suka sangat gelak. Gelak dia tu boleh dengar satu department ni. Serius.


Amoi ni baik orangnya. Tak berkira. Hati dia sensitip. Kalau sakat sangat, dia boleh menangis taw. Tengok tak betapa lembutnya hati dia tu. Dia selalu tolong aku kemas barang. And aku pun tolonglah dia jugak. Kalau dia takde, boleh bosan aku jadinya. Menguap tu jangan cakaplah kan. Tak terkira betapa banyaknya aku menguap dalam sehari. Kalau dia ada, bolehlah aku sakat dia. HEHE. 


Suka ada kawan macam dia. Adalah certain orang dalam department aku tu yang aku tak beberapa suka sangat. Cakap dengan aku dengan nada suara yang tinggi. Tak boleh cakap baik-baik sikit? Pernah lah gak kan aku hampir menangis. Macam sentap gitu. Tapi, nak lawan, kena fikir, dia lagi tua dari aku. Takkan nak melawan. So, kurangkan bercakap dengan dia. Itu lebih bagus!


Aaaaa, esok kerja. Pukul 10 pagi sampai 7 petang. Nasib baik sampai petang jeh. Hooreyyy!

^___^

Post a Comment

9 Comments

  1. oh..aku pernah ada pengalaman keje promoter applemints kat alpha angle dulu.kul 10-6 aku rasa mcm sehari semlm aku kat situ.penat tak terkira oi.kalau ada kawan ceria cenggini untungla ko syaz..

    mmg comel betul.

    ReplyDelete
  2. lumrah kan dik, ade yg lyn baik, ade yg x, sbr je la

    ReplyDelete
  3. keje mana tu Syaz. Biasalah tu... orang.. Comel dia... mesti rapat kan. teringat time akak keje kejap kat Reject Shop!:P happy sesangat!

    ReplyDelete
  4. comel dan manja lah die. hehehe

    ReplyDelete
  5. hehehee..nmpk amoi tu pon cam adik manja je...hhee

    ReplyDelete
  6. Hehe....rajin menambah duet poket bekerja sambilan. I salute Syaz sbb tak memilih kawan...ya la, kalau kita x kawan dgn org2 yg istimewa, siapa nak kawan dgn mereka.

    Dan I setuju yang kadang2 orang2 istimewa ni la yg banyak menceriakan hidup orang lain....

    ReplyDelete
  7. seronok ada kawan berlainan bangsa. =)

    ReplyDelete
  8. kerja kat mana ni syazana? urmm una dulu masa kerja pun ade gak rapat dgn cina.. ade kakak kakak melayu tu kerek gila .. una xlayan buat xthu je

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)