Looking For Anything Specific?

Header Ads

yer. aku tak balik!

di saat nie, aku menaip keseorangan sambil ditemani music player yang hanya sekadar memecah kesunyian malam. kedengaran lagu Jason Derulo, Love Hangover. yang cukup membuatkan aku bersemangat sambil buat head-banging. erkkk??

ececehhh. amacam ayat intro aku? kasi prologue sikit.

bukan apa. nie haaaa, aku duduk sorang-sorang dalam bilik. rumate aku dah balek rumah sebab cuti sem plus raya cina. awal-awal pagi lagi dia dah balek naik bas. bas pukul 8 pagi. so, nak tak nak, kenalah gerak awal yedak? 

ramai kekawan aku balik malam nie, esok, lusa. paling koman pun lusa. aku nie? terperap kot kat sini jek.  tak pergi mana-mana. padahal, rumah tercinta 3 jam jeh kot dari pahang ke seremban. 

soklan yang paling kerap ditanya;

'kau balik bila sya?'
'eh, nape kau tak balik?'
'bukan rumah kau kat seremban jeh keh?'
'eh eh eh, baiknya duduk sini. jadi MPP bagus nie'
'kau serius tak balek? sebab apa?'

nie soklan yang paling kerap ditanya harinie. dah penat aku jawab. nak jeh tulis kadbod besar then gantung kat leher, tulis, 
'AKU TAK BALIK. JANGAN TANYA KENAPA. TERIMA KASIH'

sebab apa aku tak balik? so, aku nak tulis kat blog, napa aku tak balek padahal rumah dekat jeh.

MAK AKU TAK MENGGALAKKAN BALIK.

'kau biar betul. kau kan anak tunggal. tak kan tak bagi balik kot'

yelahh. aku ade reason aku sendiri. mak aku menggalakkan aku tak balik sebab nanti kalau balik, aku bukannya study. online 24 jam. kalau aku study pun, nanti aku tak paham, sapa nak ajar aku? haram kejadah lah kan kalau aku nak study sendiri. langsung aku tutup terus jeh buku tuh. 

yang keduanya, kesihatan mak aku yang tak mengizinkan. selalunya, bila balek ump, aku akan suruh mak dan ayah aku hantar sebab barang aku banyak. so, agaklah penat bagi mak aku nak berjalan jauh even 3jam jeh. kalau ulang-alik dah 6 jam kan? konpem penat giler lah. mak aku tak sehat sangat. tak nak menyusahkan mak aku. :(

yang ketiga, aku sedikit bebas lah. kalau kat rumah, konpem aku terperap jek kat rumah tuh. tak pergi mana-mana.  BOSAN tahu tak. lainlah kalau bercuti. itu lain cerita. makanya, aku bercuti di UMP sahaja. kalau bosan sangat pun, aku round kuantan. huhu.  sedih tak? 

free as a bird bebeh!

tak mengapa. aku ade geng aku sendiri. bukannya aku sendirian kat sini. nanti hari isnin, nak round kuantan. oh yeahh. tak sabar rasanya. terperap kat sini boleh jadi gila gamaknya. 

jadi apa aktiviti aku seminggu nie?

movie, drama korea dan jepun, makan, tidur, and STUDY. test dengan bangganya bersusun menunggu ketibaan aku lepas cuti nie. itu pun salah satu sebab kenapa aku tak balik yer anak-anak. *wink*


Jom STUDY MUDDYYY!

;)


Post a Comment

8 Comments

  1. blog walkin..boleh plak mcm tu.. haha..

    ReplyDelete
  2. heee , kesian dia . btw gudluck yaa ;)

    ReplyDelete
  3. hahah.nak tnye jugak,nak tanye jugak...kamoo kenape xbalek?hee,tuan punya blog jgn mrh eyh.gurau je. :P

    ReplyDelete
  4. nak exam ya...takpelah tak balik pun...asalkan ade kawan juga yg sama2 tak balik..

    mama cuti pjg pun duk terperuk sensorg kt sini...mosannyaa...Aduiii

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)