Looking For Anything Specific?

Header Ads

di tag and pengalamanku.

ini ditag oleh cik Qiqi kita. gmbar diambil semasa ada wedding kat kL. ini kumpulan balle-ballle. and wanita yang berbaju biru itu bukan ahli kumpulan tapi mak saya. hehehe. sje2 nk amek gmbar dgan group nie. femes kot bagi sesape yang mnat keroncong. lagu2 dye sgtt2 besh. Terimas cik Qiqi yang comel. wee~

Tapi an, aku nk citer kat korang pengalaman aku kat matrix. Biasalah kan kat matrix mmg tmpat belajar. so, kena rasuk nyh beselah lebey2 lagi bila time nak exam. Masa after chinese new year, ada sorang gurl nyh baru masuk matrix. Kami peliklah sebab ada budak baru. Ditempatkan plak di kelas aku. A namenya. A beritahu kami yang dye bley benda2 ghaib nyh. N selalu gak benda nie kacau dye. Memandangkan aku selalu duk sorang2 kat kelas tuh, so, aku jadi rapatlah ngan dye. Dye bagitahu aku apa masalah dye. Kami terkejutlah and kami uat bodoh jeh. and one day dat thing happen to her.

Masa tuh dekat makmal. aku tgok dye dah laen mcam. aku lak penin pale. aku engatkan dye penin gak. ttbe jeh, dye jatuh pengsan. dari atas kerusi makmal lak uh. bayangkan tinggi nk mampus. keadaan dah kecoh dah. Aku cuba nak angkat dye tp peliknya dye sgt berat. korang byngkan badan dye sngt kecik and 5 orang kot angkat dye. Aku dah lelah dah. em, seriusly aku xpernah menghadapi benda camnie. Ramai dah gelabah dah. Kami kol ustaz2 kolej. tp, dorang xpat bantu. so, terpaksalah kol ustaz luar. akhirnya, berjayalah gak dye sedar. alhamdullilah. muka sye sgt cuak n malu sbb orng ramai nmpak aurat dye. sedey aku.

banyak lah gak pengalaman aku ngn si A. aku ade banyak cabaran bersama ngn dye. Kena marah, kena tegur. mcm2 lagilah. tapi, dye kwan aku. aku patut ngn dye sbb xramai yang thu sal dye. dah lame2, ramai yang thu sal dye. kira pemes lah gak dye. Aku dengar cerita dye, masalah dye, aku try tolong dye even orang sekeliling aku xbagi sg aku rapat ngn dye. takowt aku terjebak sama. alhamdullilah. aku xkena sgt tapi orang sekeliling aku yang terkena. and aku rasa sedey sgt especially kwn2 aku. sampai dorang fobia nk tgok muka si A.

Yang si A nie, disebabkan benda nie, dye selalu skip classes n tertinggal study. But, masa exam lepas, i think she can do better than me sebab bila aku tanya oke ke x? dye cakap ape taw. dye cakap 'senang giler soklan dye an?'. erkkk. aku hampir terkedu. mane thu result dye sgt gempak t. Hanya Allah shj yang thu kan?. btw now, matrix dah abes. and aku dah lame xjumpa A. hope dye sehat selalu n jarang diganggu.

ini ada tips nk elak benda2 camnyh;
1. baca;
al-fatihah
ayatul kursi
al-had
al-falaq
an-nas

2. and percaya yang ALLAH akan lindungi anda.

psst; lapan orang kena tag
cik macy
encik crazee
cik fana
cik yott
incik budak lelaki sebelah pintu
cik chegu along
cik nasrina
incik hentak berlipat


1. G kt korang nye folder, tengok folder gambar korang yg ke 8
2. Ambil gambar yang ke 8 dlm folder tu.
3. Postkan kat korang blog n citekan kisah gmbar 2...
4. Pastu...korang suh la 8 org yang len wat...
5. enjoy..

Post a Comment

4 Comments

  1. kasihan plak member ko selalu kena mcm tu
    baik jumpa ustaz berubat bg hilang terus ler kan

    yg bagusnya... bijak plak dia ya. haha

    ReplyDelete
  2. hmm..bahaya butui....menakutkan..aiyaa...naik melemang bulu loma wa baca kuikuikui

    ReplyDelete
  3. terima kasih tag maCy..

    nah..

    http://cahaya-humaira.blogspot.com/2010/04/tag-no-bape-dah-ni-versi-upload2-pulak.html

    sori tak smpt nk wt yg baru.. na edit nme pn ta smpt.. ad paper.. huhu

    ReplyDelete
  4. kapten; sian kan? ko xkesian sama aku? hehehe. dah bwak berubat byk ustaz. cuma Harun Din jeh blom lagi. xtahu lah skang dah g ke blom. mmg bijak. dak SBP uh.

    caspian; lu baca pon suda meremang ka? gua ada kat situ lagi. meremang lah gak. hehehe.

    maCy; take ur time dear.

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)