Looking For Anything Specific?

Header Ads

Semalam Hari Parcel.


Assalamualaikum. Hai semuaaa!

Semalam tak pergi mana-mana pun sebab bila nak keluar petang je mesti hujan. Bukan hujan rintik-rintik dah. Ni lebat terus dahh. Kekadang tu main redah je sebab perlu ada urusan yang perlu diselesaikan. Yang paling best, kawasan sini hujan lebat gila, tapi bila kat kawasan depan sikit, setitik hujan pun takde. haha. Unik betul. 

Baiklah, baiklah.

Semalam aku dapat dua PARCEL! oh yeahh. 

Satu parcel hadiah, satu parcel beli online.

Sabar je menunggu. Dua-dua barang ni buat aku eksaited bebenor. Dah nama Scha Nazri kan, apa lagi kalau bukan barang mekap. Hahah. Sekarang ni, kalau nak bagi aku hadiah, belikan lah mekap. Tak kisahlah mekap apa. Yang penting mekap. Omg, aku dah obses dengan mekap. Huwaaaa

Pertamaaa!


Aku menang giveaway dari Syafiera Beauty. Dah lah pakai random.org. Susah sikit nak lekat kekadang. Haha. Alhamdullilah.

Apa yang aku dapat;
1) They're Real Push Up Liner by Benefit
2) Metholatum Lip Pure Balm


Aku paling nak sangat They're Real Push Up Liner by Benefit sebab aku nak tahu apa yang best tentang eyeliner dia. Dah lah dari Benefit dan agak pricey. Lagi satu, eyeliner ni gel eyeliner tapi dalam bentuk pen. Nampak macam liquid eyeliner kan? Sebenarnya bukan. hehe. Dah test tadi. Dan sangatlah best. Aku suka pakai gel sebab gel ni dia cepat kering berbanding liquid. Overall, aku memang suka gilaaa. Nanti aku buat review. *kalau rajin*

Anyway, thanks Syafiera. Buatlah giveaways lagii. Hehehe. 

Next!

Keduaaaaaaaaaaa!

10 jenis berus untuk mekappppp! O em geee.

Sorry lah kalau aku terlebih excited dengan berus ni. Dekat dua minggu jugaklah aku tunggu untuk berus ni berada di tangankuuu. Finally, dah sampaiiii!

Set berus ni lengkap untuk mekap keseluruhan muka. Dan quality dia pun setanding dengan berus-berus yang mahal di luar sana. Dah lahhh murahhh.

10 jenis = RM 120 (ayah sponsor)

Aaaaa, Thanks ayahhhh! Akan ku praktikkan lagi ilmu mekap-mekap kuu. Kalau korang nak aku conteng muka korang, whatsapp lah kita yerr. Details ada kat ig aku, @schanazri_ :)

Kalau berminat dengan set berus ni pun, boleh lah contact aku. Insya Allah, aku akan uruskan. Hehe. 


Follow and let me know!

Post a Comment

29 Comments

  1. bestnyaaa scha! lepas ni berseri2 muka tu :) tahniah

    ReplyDelete
  2. Waaa, nnt kite jual mekap jugak tau. haha kalau jd nak buat creative team, bleh la ni syasya jd mekap artis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah, sya cuba yang terbaikk! hahaha

      Delete
  3. wahhh best nye. Hari tu cari gak eyeliner tu, tapi xdak stock. sedeyyy :'(
    btw, nak tnya, macam mana nak elakkan mata jadi macam lebam lps pkai eyeliner?
    make up removal ape eh yg sesuai utk remove eyeliner ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. scha lebih suka pakai wet tissue makeup remover dari watsons or any other brands. Kasi sapu sampai bersih. selalu lebam tu sebab tak sapu smpai habis. hehe. slowly je tekap and tarik. paham dak? haha

      Delete
    2. Ouh wet tissue sound nice la ! :) hehe.
      Thank you scha ^_^

      Delete
  4. fuhhh memey alat makeup saje la jawapnya..hahaha
    tp berus ni shantek la.. :)

    ReplyDelete
  5. bestnya...tahniah mennag giveaway

    ReplyDelete
  6. Pergh dahsyat dahsyat. Dah boleh up jadi pro la ni kak Scha eh?

    ReplyDelete
  7. gegirlz dengan makeup mmg xleh dispisahkan, hahaha

    ReplyDelete
  8. Nanti one fine day nak pergi tadah muka dekat Scha lah :)

    Psst! Scha, kalau ada komen akak yg macam 'salah tempat' tu jangan publish hahaha kes bukak banyak tab satu masa. Nak komen entri lain, pos kat entri lain. Sowiiii!

    ReplyDelete
  9. bestnyaaa bila ada hari parcel cenggini.. senyum lebar aje ye (:

    ReplyDelete
  10. fuhhhh Scha! kalo la Scha dekat dgn Ana, rela ana serahkan muka ana ni utk scha make over disbbkan ana x reti make up! huwawawawa

    ReplyDelete
  11. Mak aihh..byk berus..haha. xreti nk make up gne berus2 tu..hehe
    Belog Miss Balqis

    ReplyDelete
  12. wahh scha, ini ke berus nya...best nya ayah sponsor... :D btw, kalau hujan lebat, keluar umah, pakailah kasut pua cu kang...nnt kaki tak basah dah.... :D

    ReplyDelete
  13. kita ada adik yg minat dia sejibik mcm cik scha.. hehe.. memang dialah yg selalu conteng2 muka kita ni.. sebab kita langsung tak tahu nak buat. pegang berus pun terasa kejanggalannya.. hoho..

    ReplyDelete
  14. Same la kita kak scha! Obses ngan mekap. Kih3. Pengaruh2. Lalalaa~

    ReplyDelete
  15. wah..mekap benefit tu.pricey jugak!

    ReplyDelete
  16. Boleh jadi make up artis ni.

    Semoga berjaya conteng muka orang scha hehee

    tahniah sebab menang giveaway

    ReplyDelete
  17. Buat blogger lain yang nak kawin boleh call scha lepas ni

    ReplyDelete
  18. Akak pernah pakai liquid eyeliner tapi hasil x memberansangkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. haha. meh scha tolong ajarkann.

      Delete
  19. Tahniah Scha..hanya org bertuah je terpilih dgn random.org tu :-)

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)