Looking For Anything Specific?

Header Ads

KENAPA ISRAEL SERANG GAZA?


Assalamualaikum. Hai semua. Seperti yang dijanjikan. Nak cerita kan sedikit tentang agenda Israel laknatullah.

Apabila Israel menyerang Gaza, akan bermulalah trend memboikot barangan yang menyumbang kepada kewangan Israel untuk menyerang Gaza. Dan yang pasti highlight utama ialah Boikot McD. Mesti penuh dekat timeline korang kan? Buat masa ni, aku stop dulu membeli barangan Israel. Banyak lagi benda boleh makan selain McD tu kan?

Kenapa Israel serang Gaza? Whyyy?


Nak cerita sikit. Blakang tu 'Dome of Rock' yang berwarna gold tu. Tepi dia ada arah kiblat pertama umat Islam - Masjidil Aqsa. Depan ni boleh nampak arkitek 'mereka' sedang merangka pembinaan semula Haikal Sulaiman atau lebih dikenali sebagai Salomon Tample di media barat. Telah tertulis di dalam Quran dimana Dajjal akan perintah di Israel. Dan Solomon Tample ini lah Istana Dajjal nanti. Untuk membina Solomon Tample ini mereka kena robohkan Masjidil Aqsa dahulu kerana tapak suci Solomon Tample adalah tapak Masjidil Aqsa sekarang. Inilah sebab kenapa tanpa henti Israel menyerang Gaza, Palestin sampai hari ini. Setiap Nabi telah memberi amaran kepada umatnya tentang Al Masih Dajjal cuma kita bila dengar pasal Dajjal buat tak tahu and gelakkan orang yang berbicara tentang ini. Beringatlah bahawa kita sudah dihujung masa. Dajjal sudah ada cuma anda sudah dikaburi mata dan hati olehnya. ALLAHUALAM. Sekarang sudah tahu the big issue of Israel-Palestin? Kita kena tahu WHY ISRAEL SERANG PALESTIN. So, jangan jadi manusia lalai (Carl Samsudin, 2012)
Sumber: Facebook Carl Samsudin
Sekarang korang tahu kan kenapa Israel begitu nak sangat robohkan Masjid Al Aqsa tu? Banyak akibatnya. Semoga Allah sentiasa melindungi mereka. Amin.

Dan di bawah ini pula, animation sketch berkenaan Israel dan Palestine. Tengok dan fahami.





Nak menderma untuk Tabung Palestine? Tak pasti akan saluran-saluran yang ada, jadi, aku sediakan link dari Siti Aisya Ibrahim untuk korang refer sekiranya korang nak menderma untuk Tabung Palestine. 


Dan juga di Instagram Fynn Jamal ada disediakan akaun bank Aman Palestine Berhad

3) RHB
5) CIMB

Sekiranya tidak mampu untuk menderma, jalan terakhir adalah berdoa. Jom baca doa Qunut Nazilah


Jadi, apakah peranan/sumbangan korang dalam isu Gaza ini? 

UPDATE:

Tegur lah aku kalau aku ada buat silap dalam menyampaikan berita. Tegur dengan berhemah. Mcam yang akak ni buat dalam post ini. Thanks Anies. Mari-mari, siapa ada ilmu jom kita bincang sesama.


Wallahualam.

Post a Comment

16 Comments

  1. Wow ! Nice Sharing ..
    Sebab tu rupa nyaa .
    Ish , ape lahh masaalah dyerang nie nak sangat sambut si DAJJAL LAKNATULLAH tu!
    Eii ! Geram den dibuatntya :'(

    ReplyDelete
  2. Betul tuu.. Sebab tu umat islam di palestin sanggup mati utk pertahankan masjidil aqsa. Semoga mereka di selamatkan dgn doa2 umat islam dari berbagai negara.

    ReplyDelete
  3. kesian diorang kan. haish...adik saya kata dia post doakan Gaza dekat instagram.

    then, tiba-tiba sorang minah Israel ni cakap tempat diorang yang dibom oleh Palestin sebenarnya.

    eh....

    saya suruh adik balas 'lol' je. biar perempuan tu sakit hati. jahat ke saya? heee...

    ReplyDelete
  4. good entry, sama2 kita baca selalu qunut nazilah yek

    ReplyDelete
  5. Scha, menyerang gaza adalah agenda utk menghapuskn rakyat palestin... haikal sulaiman tu cuma dongeng yahudi utk trs bertapak di palestin. Sblm terdirinya israel, puak yahudi tlh merancang utk menggunakan alasan agama utk menakluk palestin. Mrk kt dlm taurat yg menceritakn ttg haikal sulaiman. Pd hal semuanya bohong.. kalu mrk ckp mrk berasal dr palestin, mrk jg berbohong krn yahudi berasal dr mesir (kisah nabi musa)..

    P/s sumber ini sy peroleh dr buku dr. Yusuf qardhawi...

    ReplyDelete
  6. pernah baca pasal pembinaan Temple of Solomon tu. Allahu~ berdoa byk2 utk saudara2 kita di Palestin.

    ReplyDelete
  7. Ya ALLAH, .

    patotlaa , sebab itu. semoga ALLAH mempermudahkan laa. ALLAH sebaik baik perancangan :')

    ReplyDelete
  8. saloman tample tu xpnah bace lg.. Tq for the sharing scha... and inshaAllah sma2 tmpt doa bt shbt2 kita di Palestin...

    Jom Qunut Nazillah

    ReplyDelete
  9. perkongsian yg bagus dik

    ReplyDelete
  10. Kerana umat islam tak bersatu . Macam mana
    israil serang palestin . Cuba umat islam sedunia bersatu . Diaorang akan takut .

    ReplyDelete
  11. Dunia kita hampir ke penghujungnya... Bersamalah kita berdoa agar semuanya selamat...

    ReplyDelete
  12. Dah jatuh wajib pd kita semua utk membantu saudara2 seagama kita di Palestin tu. Mereka berjuang untuk agama dan maruah agama islam itu sendiri. so, mana maruah kita sbg seorg umat islam membiarkan mereka berjuang sendirian? apa pengorbanan yg kita dah buat utk mempertahankan agama islam? kata islam??.. so, tolong lah.. derma la utk mereka. rm10 pn jd lah.. kalau semua rakyat Malaysia menderma rm10 seorg.. byk manfaatnya utk mereka. dan kita xkan bankrap pun stakat byk tu!!... ayuh, saudara sekalian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu .. saya setuju .. alah , kalau bankrap pun Allah bagi lain sebab menderma orangkan? lagipun duit tu Allah yang punya bukan kita punya pun kan? :)

      Delete
  13. apa yang dibanggakan dengan dajjal tu ?

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)