Looking For Anything Specific?

Header Ads

Jom ber-DETOX dengan TruDtox!


Assalamualaikum. Hai korang!

Korang tahu tak betapa pentingnya sistem penghadaman kita? Aku bukannya doktor. Cuma nak berkongsi je lah pengalaman aku.

Korang selalu buang air besar atau 'yak' berapa kali seminggu? Atau pun korang tetiap hari melabur saham? Kalau tetiap hari, baguslah. At least, sehari tu, sekali kita melabur saham di bursa tandas. Haa, gitu. Apa? Seminggu sekali? Like seriously? Tak elok taw simpan lelama. Nanti jadi keras dalam tu. Nanti susah nak keluar 'yak' kita tu. Nanti sakit nak keluarkan 'yak' tuuu. uuuuuu~

Sebenarnya kan, aku sedang dalam usaha menguruskan badan sebelum raya. So, sebelum lemak-lemak tu nak keluar, kita kenalah bersihkan sistem dalaman kita dahulu. Selepas toksik-toksik dah keluar, senanglah badan kita nak pecahkan lemak-lemak yang terkumpul tuu. Paham tak?

Hmm. Macam mana lah nak buang lemak ni?

Apa yang masuk, mesti kena keluar balik. Macam aku belajar dalam Chemical Engineering, mass in = mass out. Haa kan aku dah masukkan ilmu engineering dalam ni. hehe. Nak tahu apa itu detox? Jom, aku terangkan.

Detoxing helps to remove toxins in the body. What goes in must come out. It is about cleansing your internal system to remove health threatening toxic substances in your body. Well, think about it, the food we eat, the products we use, the air we breathe, water we drink, practically everything contains pesticides, pollution and chemicals that can lead to so many health problems. Imagine all these toxins in your body… that causes your immune system to degenerate, triggering the onset of degenerative diseases that eventually rob your life away.

Kalau korang ada masalah terlebih makan, terlebih berat badan (macam aku), sembelit, alergik, masalah kulit dan jerawat, penat dan sakit-sakit badan, itu lah tandanya badan penuh dengan toksin-toksin yang sangat berbahaya. Toksin ni boleh buat hidup korang macam tak kena je. Ada je masalah.

Jadi, aku nak cadangkan satu produk detox di mana aku sendiri menggunakannya. TruDtox nama diberi dan selama seminggu aku guna, kesannya dia sangat efektif. TruDtox ni ialah herbal tea yang mengandungi 100% herba, bunga dan teh yang secara tradisional membantu untuk membersihkan sistem dalaman badan. Plus, TruDtox tidak mempunyai sebarang bahan tambahan yang boleh mengangu sistem penghadaman kita. So, ia 100% selamat untuk tubuh badan kita! Yeayyy!

Meh sini aku nak share sikit macam mana aku minum TruDtox ni

Sebelum tidur, aku akan panaskan air sehingga mendidih. Then, just tuangkan dalam gelas yang berisi SATU uncang TruDtox. Selepas tu, biarkan dia mereneh selama 20 minit macam tu. Kemudian, lepas 20 minit korang dah boleh minum terus sebab air tu dah tak panas. Suam-suam je. Akhir sekali, korang tidur lah, apa lagi. Haha. Selalunya selama seminggu aku amalkan sehari seuncang (minggu detox). So, bila dah habis seminggu, aku hanya perlu minum 2 atau 3 kali seminggu atau bebila aku suka! 


Nak tahu efek ke atas diriku selepas seminggu amalkan TruDtox?

Aku kan minum sebelum tidur, dalam pukul 12 am macam tu. So, pagi subuh, bila bangun je, automatik perut aku bagi signal. Signal nak 'yak' lah apa lagi. Haha. Lagi satu bila nak membuang, rasa lancar je. Takde tersekat langsung. Itu yang den suko tu haa. Bila perut pun dah selesa, nak hadap seharian tu rasa macam best je. Jangan risau, TruDtox ni efek dia sangatlah lembut. So, takyah risau okay. 

Amacam rasa dia? Best tak minum TruDtox ni? Rasa pahit sangat ke?

Ya Allah, rasa dia kan, pahit sikit je. Well, ubat kot. Tapi tapi tapi, rasa pahit tu segera diganti dengan kesegaran lemon. Homai. Sedap kottt. Aku tambah sikit Chia Seed untuk bagi rasa boleh kunyah sikit. Terpulang la. Minum plain gitu pun okay. 


So, macam mana nak dapatkan TruDtox ni dan harganya?

Untuk 5 uncang TruDtox, harganya ialah RM 29.50. Kalau kalau 15 + 2 (free) uncang TruDtox, harganya ialah RM 88.50. So, better beli yang RM 88.50. Worth the money. TruDtox boleh di dapati di farmasi terkemuka seperti Watsons, Guardian, Caring, Alpha, Alpro, Healthlane, Vitacare dan sebagainya. Kalau nak beli secara online pun boleh. Just click www.hishop.my

Aku sangat rekomen korang try produk ni kalau korang ada masalah seperti yang aku nyatakan di atas. Berbaloi rasanya berbelanja lebih sikit untuk kesihatan diri kita kan?


Thanks Betsy from TruDtox bagi Scha Nazri peluang untuk detoxkan badan Scha! :)

Post a Comment

9 Comments

  1. Pernah dengar produk nie... Macam nak try ;)

    ReplyDelete
  2. Dia macam ceyet beyet ke? Huhu.
    Risau nak ambik, kang alami dehidrasi pulak. Lagi2 puasa.

    ReplyDelete
  3. hahaha.. den xreti minum ubat2 lagu ni..heheeh

    ReplyDelete
  4. @Ismi Ana Tak. Just a normal yak gitu. Dia tak kerap sangat yak. Lembut je untuk perut.

    ReplyDelete
  5. produk nih memg bagus kalo nk kurus kan...

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)