Looking For Anything Specific?

Header Ads

kerja gila!

salam sume. adoiyai. hari nie nak cerita sikit pasal pengalaman aku hari nie. pagi tadi aku pergi jemput kawan aku kat terminal kuantan. macam nie, kawan aku bertolak dari johor pukul 12 tengah malam. sampai kat kuantan dalam pukul 5 pagi. tapi, disebabkan kawan aku nie perempuan, kami risau lah tentang keselamatan dye kat terminal tuh. dibuatnya kena culik keh, tak keh naya tuh. betul tak? so, aku mengambil risiko pergi ambil dye guna kereta sewa.

korang bayangkanlah aku nie yang dah setahun tak bawak kereta manual tetiba kena bawak. adoiyai. konpident tuh memang lah ada. but, aku kena recall baliklah. malam tuh aku tak boleh tidur lansung. macam-macam dalam pale otak aku nie. cuba nak engat cara-cara nak bawak kereta manual. adoi.

pukul 5 aku dah bangun, siap-siap mandi then pergi ambil kereta sewa. masa first time uh gabra lah gak. kot-kot salah masuk gear keh. kami pergi round-round UMP dulu. bila dah ready, kami keluar lah dari UMP. haaa, nie ade cerita kelakar sket. masa kat gate depan, pintu pagar tutup lagi. kami dah cuak kot. kot-kot tak boleh kuar keh. then kawan aku pergilah cakap dengan jaga tuh. aku duduk dalam kereta jeh. then, kawan aku cerita lah sal tadi. kawan aku cakap 'nampak sangat kita nie first year'. aku peliklah. 'kenapa wei?'. kawan aku kate  'sebenarnya kita tak yah mintak permission pon. jaga tuh cakap pe taw, 'hati-hati yer'. adoiyai. malu giler lah wei'. aku gelak jeh. lawak-lawak. 

so, kami mulalah perjalanan ke Kuantan. kan waktu pagi so, memang berkabuslah. memang susah sikit aku nampak jalan. dahlah gelap. dengan lori dan bas yang banyaknya. scaryy woo. dalam hati aku selawat jeh. moga-moga kami selamat. dah lama-lama aku dah makin biasa. gear pon dah okay. traffic light macam merestui jeh. hijau jeh. tuh yang best jeh. tapi, kena berhati-hati lah gak.

alhamdullilah, akhirnya kami sampai gak ke Kuantan. pergi jemput kawan aku. then, pergi solat subuh kat Masjid Kuantan. selepas selesai, kami gerak balik sebab aku ade kelas pukul 8. time nie kereta dah banyak sebab orang pergi kerja and pergi sekolah. ade plak time uh. ade gak yang nak ajak racing. aku cool jeh. kang layan kang pergi kemana lah pulak nanti. hehe.

finally, sampai gak keh UMP. lega rasanya. and aku tak caya aku dah boleh drive. Ayah, adik dah boleh drive. myVi satu! haha. berangan ko syaz. okelah. cukuplah. aku membebel. hehe. pengalaman yang sangat adventure hari nie. aku sangat suke. lepas nie, bolehlah sewa kereta lagikk. yeahh! tak yah naik bas nak ke Kuantan. weee~

Post a Comment

6 Comments

  1. ekekekee...bese le tu..lme xbwk..qiqi dulu mse duk stdy kt mlake, jd cm syaz la,.lme xbwk kete, tp kena bwk gk sbb dlm geng cik qiqi, cik qiqi je reti wktu tu...kena bwk gk la...ssh msuk gear la..mcm2 la...tp tu sume kngn wktu blaja..heheheh

    ReplyDelete
  2. haha. betul2. konpident tuh memang adelah. but, gabra lah jugak kan. hehe. nseb beik dah ade lsen. hehe

    ReplyDelete
  3. haha. ngeng ko mieee. adeshh.

    ReplyDelete
  4. haha.. amik kwn kt teminal pagi2 standard ah tu.. aku kdg2 kul 4 pagi da tcongok kt terminal. kdg2 kul 3 pagi kua mkn..
    hahhaha

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)