Looking For Anything Specific?

Header Ads

Medical check-up itu penting!

Salam. hari nie saya pergi buat medical check-up kat Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HJTS). Since, ayah saya kerja kat sana tapi, bukan sebagai doctor taw, kerja bahagian pentadbiran ajeh, jadi memudahkan saya nak buat medical check-up.

Pagi dalam pukul 8 pagi dah sampai kat sana. saya pergi makan jap while ayah saya pergi uruskan borang saya. sempat lah jugak tengok CSI jap. naseb baik hospital dah banyak berubah, banyaklah benda baru. then, saya pergi buat x-ray. takut gak lah. tak pernah buat. tuh yang cuak semacam jeh. dahlah lorong nak pergi bilik x-ray tuh scary semacam. haha. buat saspen jeh. doctor yang buat x-ray tuh pun baik-baik ajeh. saya ingatkan nak x-ray sekali kepala saya sebab tengkorak saya nie lain macam jeh. tak normal. ade lekuk. haha. pelikkan? kawan-kawan saya pun pelik dan sumpah tak nak pegang lagi. menakutkan. tapi, ayah saya tak bagi. sedih-sedih. tak apa lah, nanti kat kuantan nak try buat x-ray. wee~

 the room~

 my x-ray result

after that pergi buat urine test. yang kelakarnya, ayah saya sebenarnya tak tahu prosedur yang sebenar. ayah main hentam jeh. memanglah ayah ade kawan kat jabatan tuh, tapi, ia memerlukan borang untuk direkod. kalau main serbu jeh, memanglah kelam-kabut. haha. saya dah dekat sepuluh kali asyik ulang tempat yang sama. pergi klink i-care(jumpa doc dulu sbnarnya), then pergi balik tempat urine test tuh. pastuh, doc, nurse and kawan ayah geleng kepala jeh sebab saya tak ikut prosedure. ayah saya manalah tahu pasal bab-bab nie. haha.  nasib baik dorang nie membebel sekejap jeh. ayah tak ade lak tuh. saya lah kena menghadap dorang. masa tunggu result urine test tuh, saya ada kenal dengan sorang akak nie. yang bagusnya, dye akan sambung degree kat UMP sama dengan saya and kami duduk satu taman. haha. but, cos dye lainlah. dye amek cos civil eng and kampusnya terletak kat Pekan. saya pulak kat Gambang. takpelah. adelah jugak geng.

selepas dah settle semua urusan, saya kena tunggu ayah habis kerja. so, saya terpaksa tunggu kat library hospital. para doctor and pelajar perubatan jeh taw yang boleh masuk. kat situ banyaklah buku untuk dibaca. buku medical jangan cakaplah. nasib baik ada novel melayu. takdelah ngantuk sangat. duduk situ dua jam. dah 3/4 buku saya habiskan baca. novelnya pun not bad. nak nanges pun ade. jiwang betul. hehe. selepas pukul satu, ayah saya hantar saya balik. balik jeh rumah, terus tidur. penat sangat woo.

 novel nie beshh!

 keadaan dalam library. sejuk sangat!

itu sahaja. hehe. apelah skema sangat ayat aku nie? emmm.

psst; banyak sangat doctor-doctor muda plus hensem-hensem kat hospital. cuci matalah saya harinie. hehe. suci jeh saya tengok dorang. hahaha. *gatal*

Post a Comment

11 Comments

  1. last sy buat med check up klau tak salah 3 taun lepas..

    jenguk2 lah blog saya k;)
    http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. tahniah sebab dapat sambung blaja!

    ReplyDelete
  3. Ngeri bila masuk bilik x-ray. Bukan sebab apa, cuma ada kenangan pahit dulu. Bilik salinan tada pintu, cuma ditutupi dengan kain je. Orang yang take over x-ray adalah lelaki. Bila nak tukar baju tu, rasa macam ada orang tengok je, haha.

    so moral of the story, pergi x-ray kalau kakitgn nya adalah perempuan atau bilik salinan yang boleh dikunci, hmph!

    ReplyDelete
  4. i plg xsuka jumpa doktor HAHAH .
    mase wat check up aritu , risau gilaa ,haahaa :)

    ReplyDelete
  5. @amar; lamenyer xbuat. hehe

    @nisa'; yepp. naseb baik doc pmpuan and pintu bole kunci

    @ hapix rahman; tengss.

    @fieda; pengalaman berharga, hehe

    ReplyDelete
  6. lg 1 , juru xray lelaki.
    skrg ni rasa masih dipalit rasa bersalah ni hahaaha . dosa sgt :((

    ReplyDelete
  7. @fieda; nape fieda? fieda buat apa? jeng jeng jeng.

    ReplyDelete
  8. ape yg lekuk tu? confuis2:p

    ReplyDelete
  9. penah gak wat med check up..tapi tak suka..byk sgt procedure + org ramai..

    tp ada kenangan time tu...uhuk..

    ReplyDelete
  10. @shari; ade lekuk kat kepala bhgian belkang. dlu mase kcik pernah jatuh longkang tak silap.

    @sunshine; yepp. mmg ramai orang. hehe. pengalaman.

    ReplyDelete
  11. There are certainly a lot of details like that to take into consideration. That is a great point to bring up. Cara Mengobati Pneumonia Anak

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)