Looking For Anything Specific?

Header Ads

Badminton. nak salahkan siapa? pendapat anda?

hye. today, nak bincang sedikit tentang tajuk utama Utusan Malaysia hari nie. sya tahu berita nie agak lapuk tapi sya nak ulas gak.

Pemain, pengurusan, jurulatih semua nak menuding jari.

A: kaulah salah.
B: apasal aku plak yang salah? kau yang tak main dengan betul
C: kesimpulan, korang dua yang salah!
(ini rekaan semata-mata)

Bagi aku, semua pihak harus bertanggungjwab. tak de sapa yang salah. yang jurulatih nak salahkan pemain apa pasal? katanya, pemain kurang motivasi and mental lemah. Yang jurulatih tuh? Korang engatkan masa before this game, ade jurulatih yang kena H1N1. so, janganlah slahkan sesiapa. mereka satu TEAM. mcm tak adil pulak dan sya rasa macam petanda yang buruk tuk pasukan Malaysia. China and Korea oke jeh sya tengok.

Kita ada kelebihan. Bermain di gelanggang sendiri. dan sya pelik nape tak gunakan sebaik mungkin. Mungkin mereka berasa konpident sampai mereka buat SILLY MISTAKES? hanya mereka ajeh yang tahu kesalahan mereka.

Kita sebagai penyokong tak sepatutnya BOO pasukan Malaysia apabila mereka kalah and HOORAY apabila menang. Kita kenalah sokong dari belakang. sama-sama cari pelapis untuk sukan badminton. Chong Wei tu da nak dimakan usia. Kudrat pon da kurenng. sape2 yang ade anak yang ada menunjukkan kecenderungan dalam bidang sukan especially badminton, JANGANLAH dihalang, mana tahu anak korang berjaya dalam bidang sukan. Kita tak tahu kan?

Sebagai contoh bapa Zikri Latif. kenal kan? bapa dye didik anak2 dye dalam bidang badminton. saya tahu sebab anak dye satu sekolah dengan saya dulu. so, anak dye memang ade kebolehan dalam sukan badminton. tapi, satu jeh. anak dye yang masuk pasukan kebangsaan hanya seorang shaja. Zikri Latif. Sya tak tahu tentang yang lain. Lost contact lah.

itu sahaja dari sya. sya hanya meluahkan pendapat. wee~

Post a Comment

0 Comments