Looking For Anything Specific?

Header Ads

helo sume!.sehat?.sudah lame ku xmenaip kat cni.hehehe.bknnye ape,aku agak bz lately.n mls pulak nk g cc.hehehe.well,aku nk tnye pendapat korang ttg PPSMI.korang rase PPSMI patot diteruskan o dimansuhkan?.
aku ade pendapat ttg kebaikan n keburukannya.

GOOD:
-->our students akan mencapai tahap yg diingini di international
-->tahap pembelanjran negara kita mencapai standard yang setanding dgn negare2 luar ie:singapura.
-->our students will be more confident
-->n aku suke lau english sbb lau BM,ayat dye kurang menarik n pelik.Lau xcaye,cube translate dlm BM.Mmg pelik. Especially,physics.
BAD:
-->pelajar luar bandar xpat nk catch-up study.agak ssh bg mereka.
-->meletakkan martabat BM rendah sbb terlalu byk yg menggunakan English sbg bahasa pengantar.

Well,aku bknnya xsuke BM as our bahasa pengantar,but,kerajaan dh belanjakan berbillion2 ringgit nk uat PPSMI.N lau nk tukar ke BM balek,kene pakai duit yg byk gak.Bknkah pembaziran nmenyer. N plus,nape baru skrang nk bngkitkan issues ny after 6 years?. Pelik arr. Cikgu kat skolah pon bknnye gne English 100%.Ade jgk rojaknyer. Mcm yang aku tulis ny. hehehe. Conclusion, juz think one again about this things. Aku xmasuk campur juz suarakan pendapat aku jer. Well,korang jgn pkr bkn2 sal aku ekh. Juz voice out my opinion.hehehe. Wat do you guys think? =) Leave a comment in chatbox.

Yesterday,aku ade driving class. Everything was okay. But,semalam aku agak gelabah gak ark. Smlm,ble time bukit,byk kali enjin aku mati. parking n tiga penjuru oklah. Cume bukit tu jeh. errmm. n then,cikgu bwk aku g test jln QTI. Mule2 kat area inmaju n then g jalan raya. Uishh,gelabah aku weyhh. But,seb bek enjin xmati tgh2 jln.Lau tak,sure arh aku gelabah nyerr.hehehe.Bile dh balek kat inmaju.cikgu pn kate, "haa,kan kau boleh bawak tu. Jgn smpi takut tuh menghalang pengetahuan kau.". aku just senyum jeh. Peace cikgu! Pastuh,dlm kul 10.30,smpai arh kat umah.hehehe. Balik jer trus terlentang kat ktl. N aku amek extra classes tuk motor. The fees is RM250. Aku akan amek aftr aku dpat P nnt.

Date to remember:

QTI ngn Inmaju: 21.4.2009
QTI ngn JPJ: 26.4.2009
SPM's result:12.3.2009

n SPM is reeaaallly scaressss me larhh. Camner lau akuh xpat result bgus?. Mesti parents aku KUCIWA gileerr. Aku xnakkk dorang KUCIWA sama aku. Xmahuuu! Ya Allah,moga aku dapat keputusan yang cemerlang n dapat banggakan parents akuh. Amin. Aku akan doakan untuk korang jugak! =)

thats all guys.
till we meet again! =)

NOTES-->> 1 more days before results! n nape akuh xbley bkak MySpace?.dah saket ker MySpace?

Post a Comment

0 Comments