Looking For Anything Specific?

Header Ads

Kau buat apa sekarang ni?


Assalamualaikum. Hai semua!

I'm not alone! Hahhaah.


Masa konvo haritu, aku dah ready dah jawapan untuk soalan berbunyi begini.

'Sya, kau buat apa sekarang ni?'

Aku jawab,

'Takde pape pun. Aku start aktif blog balik. Menjaga blog aku yang dah bersawang haritu. Mesti korang pun perasan aku banyak post update kat FB.'

'A'ahhh. Asyik bukak FB je nampak post kau. Lepas tu pergi event. Kemain kau sekarang.'

'Baru dua event aku pergi wehh. Itulah. Dari takde apa nak buat kan. Baik aku busykan diri dengan blog sementara tengah cari kerja ni haaa.'


'Betul, betul. Aku sokong. Ada juga benda nak buat.'

Soalan lagi......

'Sya, jadi blogger dapat banyak duit ke?.'

'Kalau kau cantik, banyaklah dapat. Tapi, kalau picisan macam aku ni haaa, dapatlah beberapa sen. kakakaka'


'Kalau blogger pemes tu, banyak dapat duit lah? Ada cecah beriban tak?'

'Adaaaa. Kalau kau cantik, pandai menulis dan pandai cari ruang untuk iklan. Aku setakat product review and pergi event. Baru nak bertatih balik. hahaha.'

'Lagi satu, kalau kau pemes, kau takyah pergi blog orang, orang yang datang blog kau. Kalau ramai datang blog kau, akan ada pihak yang berminat untuk approach kau. Macam promote produk ke. Gitu lah. 

Entahlah. Aku rasa seseorang itu perlu cantik untuk pemes. Tapi, tak jalan juga kalau cantik je and penulisan entah apa-apa. Aku fikir ni sorang je ke? Ke ada orang lain fikir gitu jugak?

Ataupun kau jadi anonymous and penulisan kau hebat gilaa. Alah, nak listkan, banyak sangat blogger yang macam itu. 


Sama macam Amy J, aku taknak diri aku pemes sangat sampai orang lain sibuk akan hal kau. Cukuplah sekadar orang mengenali siapa Scha Nazri ataupun di kalangan circle blogger. Haihh. Rasa nak buat gathering. Amacam nak tak? ^^

Ada banyak benda yang aku perasan semasa aktif balik menjadi blogger. Lagi-lagi kalau pergi event. Yang ituu, aku nak cerita di entry yang lain. Cerita yang sangat menarik. Dan nak tahu juga pendapat korang macam mana. Well, sharing is caring kan? :)

Okay. Itu sahaja. Jaga diri semuaaa! Muah ciked*

Follow and let me know!

Post a Comment

34 Comments

  1. mengisi waktu terluang sementara kembali bekerja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bloggers skdr isi waktu lapang dan seronok2 je..tpi dlm masa yg sama dpt ilmu..dan kongsi maklumat

      Delete
  2. hahahah. macam nak setuju dengan entri nih.
    Asalkan cantik... senang aje nak femes + gaya penulisan yg disukai public. (:

    ReplyDelete
  3. hehee. setuju dengan sca bab cantik tu. kikiki

    eh.eh. cmano nk g event tu. mcm best je. kita nak joim gakkk. tp picisan jeaa nihhh. heee

    ReplyDelete
  4. tiap kali ke sini, asyik jumpa perkataan tak cantik tu je
    tak molek gitu empunya blog =)
    maaf kata gini, pada akak lah kan
    kejayaan seseorang tak diukur dengan rupa paras

    pernah dengar lagu meghan trainor tak? by the bass
    suka part masa dia kata, "my mama she told me don't worry about your size"
    yang penting keyakinan tu sahaja yang perlu, yang lain leave it to ALLAH =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry kak kalau akak asyik jumpa perkataan itu sahaja. Tapi, scha rasa itulah realitinya sekarang. Haha. Sorry again kalau akak tak setuju.

      Keyakinan itu penting kak, tapi, untuk develop keyakinan dalam diri saya di dalam arena blogging/sosial network ini bukan senang. Saya ambil masa quite lama jugak untuk saya dedahkan diri saya kat alam maya. haha.

      Dah lama-lama, saya exposekan diri saya. Terpulang lah orang nak terima ke tidak. Ada yang pandang wajah dahulu, barulah pandang penulisan.

      Maybe sebab saya tengok ramai yang cantik-cantik senang untuk jadi pemes kot sebab tu saya diselubungi oleh aura negatif. Tapi, slowly saya cuba kikis aura itu.

      Thanks kak for the advise :)

      Delete
  5. kita pon pikir gtuh jugak scha... kebanyakkan yang femes mmg cantik dan penulisan hebat... kalau tak cantik sikit, tapi femes jugak, mestii cam buat blog pasal gosip artis ke ape gtuh... kadang2 jeles tau, suami kita asik bukak blog gosip artis(blog gosip2 ni mmg addictive kot hehehehe), blog kita dia bukak untuk klikkan iklan je...hahahahha dptlah se-sen dua kan :D ahahahhahah

    ReplyDelete
  6. Begitulah adat dunia..mesti cantik dan hensem. Ye ke?

    ReplyDelete
  7. Zumal yang bekerja pun rasa buat blog lagi best takde tekanan orang atas or orang luar. Pasal duit, sikit-sikit jadi gunung Jerai gak nanti ^_^

    ReplyDelete
  8. setuju tuu kak.. xyah femes2.. nt femes2.. buat sala skit kecoh 1 dunia.. hahah susa2 -.-'

    ReplyDelete
  9. semoga cepat dapat kerja.setuju kat part cantik tu.tapi kalau blogger lelaki lain plak.biasanya yang anon tu yang femes.

    ReplyDelete
  10. baeklah..nmpaknya jwapn tulah yg timm kna bagi time graduate nnti..hoho..

    ReplyDelete
  11. hahahahahahaha......akak lawa lah .........^^
    hehehehe..saya jeles jugak..saya jeles dengan fatin liyana ..dia femes,cntik ,berpendidikkan tggi...kenal x dia?

    ReplyDelete
  12. Teringin juga nak pergi event bagai ni tapi belum ada rezeki lagi :)

    p/s: Suka header baru! :D

    ReplyDelete
  13. cantik + pandai + kelakar = bombastik!
    anon + pandai + kelakar = meletop!
    sama je dua ni kan.
    yg penting cara, diulangi CARA kita nak tarik pengunjung dtg melawat blog kita.
    hokay tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. samaa jeee. asalkan tahu nak tarik org masuk blog kita. hehehe

      Delete
  14. Kalau berusaha, insyaAllah akan berjaya. Kalau malas, haha hasilnya takat mana usaha yg kita buat je la kan,,irrayyan.com

    ReplyDelete
  15. Oh kalau cantik dapat banyak duit ke? Mcm tu eh dunia blogger ni? xD
    Aku rasa kau ni pun blogger femes kan? Dapat invitation pergi event2 lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengikut pandangan aku selama beberapa tahun jadi blogger.

      taklah weh. itu pun ikut org je. hahaha

      Delete
  16. hahahha, untungllaa selalu ke event. T^T selamat berblogging semulaa.,heeeehehe/ ^^

    ReplyDelete
  17. iols blogger picisan juaaaaa tapi i love my friends yang sudi datang singgah and jenguk.. tak perlu famous :D cantik itu bonus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju ngan CT. Akak tak boleh famous, nanti berat badan turun hahahaah mengada tak!

      Delete
    2. Ok setuju ng ct jugak...
      Xperlu fames amos nie,...
      Cukup skdr yg mmpu..
      Klu da fames lg byk lah dugaan
      Lagi byk haters and stalker

      Delete
  18. Teruskan berblogging, Scha sementara punya masa & kesempatan. U already did a good job ;)

    ReplyDelete
  19. Huuu jom jom kite buat gath..
    tp kne tggu abis pntngaaaa

    ReplyDelete
  20. Best kan jadi famous.
    Akak pun perasan yang femes2 ni memang cantik2.
    Tapi, tak semua cantik natural.
    Pandai mekap..cantiklah...

    ReplyDelete
  21. Sama2 kita maju dalam dunia blog! Chaiyok! ^___^
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete
  22. Akak berblogging sbb minat n tak tergikir nk glamer pun

    ReplyDelete
  23. yang penting tengok balik tujuan kita berblog ni..

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)