Looking For Anything Specific?

Header Ads

Matlab, please be nice to me.


Matlab, sejenis makanan yang sangat enak dimakan bila tengah lapar. Eh, silap. Matlab ni sejenis software untuk modelling, buat program. Lebih kurang C++ lah. Bagi seorang chemical engineer, kenalah pandai guna benda alah ni. Kalau tak, susah pulak nak survive masa dalam industri nanti. 

Lecturer aku kata Matlab ni tak berapa bijak sangat. Kena guna bahasa yang simple so that dia boleh paham. Kalau dia tak paham, banyak lah tulisan merah (error) yang bakal keluar. Setakat ni, aku boleh bawak lagi. 

Cuma bila nak tulis sesuatu program and suruh dia selesaikan, aku lemah sikit. Tak tahu macamana nak mulakan. Ahh. Stresss~

Kotak kecik tu kita tulis segala command yang kita nak,
and dia akan keluar dekat kotak besar tu.

Error berlaku.
-__________-

Assignment aku. nampak senang kalau aku buat manually.
kalau pakai matlab, aku takde idea lagi.

nasib baik hantar lagi dua minggu. boleh lah aku nak berfikir secara aman.

Ya Allah, permudahkanlah aku buat assignment ni. Amin.

Babai semorang!

eh, blog ni dah cecah 1000 followers. 
Terima kasih kepada Miss Spirulina!
Jom lawat blog dia!

p/s: Sesiapa yang terror matlab tuh, sila jangan segan silu mengajar aku ek. heeee~

Post a Comment

9 Comments

  1. Senang jer kot.. Aku score subjet ni sem lepas..hehe3

    ReplyDelete
  2. pelik2 je bnda korang blaja ni.. ~_~

    ReplyDelete
  3. mak aih.....serious, pening dibuatny..

    ReplyDelete
  4. matlab?? ohh i use it on 3rd sem diploma... which means....i never use it last 2 years hahahaha

    *ktorg x pkai ni dah...

    ReplyDelete
  5. erkk...terus pening tgk nombor2 ni..huhu~

    ReplyDelete
  6. hhhmm..aku ngan jue suka gak part part cenggini.hehe tapi kitorang dulu blaja C++. xde matlab ni lagi kot. tp command sama ke.

    errmm..tutrial online tak jumpe ke syaz.

    semoga berjaya bebeh!

    ReplyDelete
  7. heee..ira xpnh dgr n 1st time dgr psl software ni..hee

    all the best syaz!

    smoga dpt solve prob ni..heeee

    ReplyDelete
  8. ooo lbh kurang C++? ttibe rindu C++
    skrg dah x bape ingat haha

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)