Looking For Anything Specific?

Header Ads

Tioman best ahh!

Assalamualaikum semuaaaaaa....

Fuhh. baru harinie baru nak sempat nak update. lepas balik dari tioman, tidur mati terus. esok pagi ada kelas, mata tak boleh nak bukak. dalam kelas, berapa kali dah tersengguk-sengguk. sabar jelah. nasib baik 3 jam jeh kelas. petang boleh rehat. okaylah. entry kali ni nak cerita tentang pengalaman kat sana. hurmm. maybe agak panjang, maybe tak. bace jelahh ekhh.


trip aku bermula pukul 2.30 pagi dari UMP ke jeti Tanjung Gemok. sampai sana kira-kira pukul 5. pukul 6 dah bertolak naik ferin ke Pulau Tioman. tak sangka rupanya aku nie mabuk laut. dengan perut kosong, naik feri plus laut bergelora, perghhh. dua kali aku termuntah. boleh pulak terhenti tengah-tengah lautan tu, sebab plastik tersangkut kat tempat saluran air. sabar jelah. dalam hati, bila nak jejak darat nie. sungguh tak tahan. aku engat aku sorang jeh yang muntah, ramai jeh yang lagi. okay. aku normal. haha.



sampai kat tioman dalam pukul 8.30 pagi. sampai jeh terus makan dan check-in resort. tempatnya okaylahh. makan sambil ditiup angin laut. best kan? then, balik bilik terus tukar baju ready nak snorkeling. agak takut pada mulanya sebab tak pandai berenang. boleh jeh berenang tapi pakai life jacket. konpem tak lemas. pengalaman snorkeling sambil ikan-ikan berenang kat sekeliling anda memang priceless. aku menjerit kot tengok ikan-ikan tu. jakun sikit. ada macam-macam ikan. warna-warni pun ada. haaaa, before snorkeling tuh, kami ke Taman Negara Laut kat situ. ada lah macam muzium marine. ada di situ, kua-kura nya ialah real. cuma diawetkan. unik kan? kat situ, dapatlah kenal macam-macam ikan yang biasa kita tahu.



selepas snorkeling kat situ, kami bergerak ke Coral's Island. Kat situ, arusnya sangat deras. kena berlawan dengan arus. tapi, peluang tengok coral depan mata memang tak harus dilepaskannnn. rugi lah kan tak turun. takut tuh hanya sekejap. dah lama-lama excited weiii. kami semua shopping kat Kg. Tekek. kira macam center of Tioman lahh. semua nie kami buat before pergi berenang. kat Tekek nie, ade duty free shop. cokelat memang murah lah. ruginya tak beli banyakk. aaaaaa. nyesal tak sudahh.

aktiviti petang kami hanya jalan sekitar resort. mencari souvenir untuk di bawak balik. kat sini kan ade jual ikan buntal yang diawetkan. ini betul real. nak tengok? 

dalam nya diisi dengan belon supaya die kembang lah. aku tak tahu camner proses dia nak keluarkan isi-isi dalam nya tuh. dorang expert maaaa.

malam tuh, ade BBQ. makanan sangat banyak. sangat sedap. makanan laut of cozzz. sedap ahh!
after makan, ade yang pergi memancing. but, frust ar pancing kat sini. sekor ikan pun tak dapat. dapat coral ade lahh. and selalu talu pancing tuh tersangkut dekat coral. mana tak frust. baik beli kat market jeh kan?.
hurmmm, aku pergi karokkkk! ohh yeahh. lepas tension aku nak karok. pedulik hape suara aku tak sedap. asal gua hepyyyy. hahaha.

esoknya, ade telematch. pertandingan biasa-biasa jeh. lepas tuh, apa lagi. mandi lah lagi. for the last time orang kata. saket jugaklah kaki sebab asyik terpijak batu jehhh. hehehe. then, bersiap-siap nak balik. naik feri pukul 1pm sampai UMP pukul 6. penatt. dengan baju yang bertimbunn. tak selesai lagi nie. hehehe.

itu jelahh. pengalaman aku kat sana. Tioman ini memang best untuk honeymooon. sesuai betul. romantik jehh. lautnya pun biruu. tu yang best! 

okayy. cukup untuk setakat nie. nak bersiap pegi interbiu sekretariat fakulti. doakan aku! 
peace yawww!
;)










Post a Comment

7 Comments

  1. tioman besttttt hihihi suka p sana... :) da lah cantik ja...

    http://yayaitsmystory.blogspot.com/2011/03/wow-ada-artis-datangsiapa.html

    ReplyDelete
  2. wahhh bestnyeeee :')

    ReplyDelete
  3. pernah pegi tioman sekali dulu time skolah rendah memang best..pagi-pagi jalan sampai tengah laut tengok batu karang.time tu air surut

    ReplyDelete
  4. best2...suke g pantai!! :)
    bape budget g sane?? kalo oke, leh plan g sane juge..weeeeee~

    ReplyDelete
  5. snorkeling tak?
    kalau aku mmg stakat pergi tgk pantai jer lah =.="
    nk suh terjun bgi la jaket keselamat byk mana pun ak xbrani
    hahaha pengaruh cter shark ngn piranha =.="

    ps: uish ad ker jual ikan buntal cmtuh weh? igtkan yg permainan cm ikan buntal tu ad lah..
    yg lembut2 bila picit kluar lampu

    ReplyDelete
  6. wah family oyabun pun nak bulan 4 ni..bestnyer

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)