Looking For Anything Specific?

Header Ads

cepatnya..

salam sume. tick tock tick tock. cepatnya masa berlalu. tup tup sudah genap sebulan aku berada kat sini. UMP. tak percaya aku. dengan kehidupan kat sini yang semuanya baru. kawan baru, katil baru, semuanya baru. aku harap aku tak culture shock dengan persekitaran di sini. masa kat matrik dulu, persekitaran nya berbeza. sekarang lagi berbeza.

sebagai contoh, waktu malam merupakan malam paling aktif. sebab waktu nie sahaja warga uni nak berkumpul bagi berbincang tentang assignment yang banyak. dan perkara baru bagi aku, lelaki boleh berada di sekitar kolej siswi. bukan di dalam, tetapi di luar kawasan kolej siswi. tapi, still area kolej siswi. tiada siapa nak marah korang. itu korang punyer pasal lah kan.

kat kafe, couple-couple berlambak berdating kat cafe padahal terang-terangan di meja tertulis tentang akibat bercouple. haha. kekadang jelez gak. but, aku buat dunno jeh. adoi. ngeng tul aku nie. huhu. erm. yang penting tahu jaga adab. jangan sampai tertangkap. kalau tak, habeslah semuanya.  kan kan kan?

study aku kat sini memang mencabar mental dan fizikal aku. korang tahu je lah cos yang aku ambil nie memang mencabar. especially Maths. adoiyai. nape susah sangat nie? padahl aku dah belajar tu semua kat matrix. emm. mampukah aku mencarry subjek-subjek nie? ishh. aku harap aku boleh. amin.

kawan-kawan kat sini pulak, semuanya okay. tak banyak songeh and kerenah. semuanya baik-baik and especially roomates aku yang sangat sempoi. aku suke kawan dengan dye. hope next sem aku dapat sebilik dengan dye lagi. kawan sekelas pulak semuanya okay. sumenya giler-giler gak. macam aku. haha.

rumah? mestilah aku rindu. ermm. tapi, aku kena tahan perasaan rindu tuh. aku tak nak lagi menyusahkan hati mak and ayah aku. biarlah kesakitan aku yang tanggung sorang-sorang kat sini. nak tak nak aku kena berdikari jugak kan? aku tak nak dorang datang sini. even 3 jam. but, aku tak nak dorang datang sini. jauh perjalanan. biarlah aku yang balik naik bas ke sana. even tak pandai naik bas. haha. tak pew. belajar untuk hidup kan.

dengan niat selepas nie kurangkan online yer syaz. jangan asik nak hadap FB jeh. exam dah nak dekat nie. huhu. u can do it syazana! dapat anugerah dekan taw! insya-Allah. korang doakan aku ekh. hehe. terima kasih daun keladi. wee~

Post a Comment

5 Comments

  1. yes2..tahniah dpt msuk ump..hehe...zana dpt cos ape ek??kwn rara de blaja situ..slmt menempuh alam universiti....

    ReplyDelete
  2. naik bus pon tak pandai keh? hhahahahah.. ko langkah kaki, pijak tangga. pastu naik lah! jangan lupe duduk kat seat ea ;pp

    ReplyDelete
  3. kalau lu dpt DL gwa bagi lu kiss free satu
    mau?

    gyahahahahah~

    ReplyDelete
  4. rara; syaz dapt chem engneering. huhu

    kelly; ngeng ko!

    hellioz; nak2! wakaka

    ReplyDelete
  5. sabar2,duk jauh2 kena ingt slalu,,pandai2 jga diri tau,,jgn mudah terpegaruh,,,,^^___^^

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)