Looking For Anything Specific?

Header Ads

Tips mudah untuk dapatkan sandal wanita terbaru!



Assalamualaikum. Hai semuaaaa!




Bila kita cakap pasal kasut yang selesa, tiada yang dapat mengatasi kepanasan musim panas kecuali sepasang kasut sandal kan? Panas-panas ni takkanlah nak pakai boot pulak kan? Tak kira lah sama ada untuk fesyen ataupun fungsi, sandal adalah pilihan yang terbaik untuk mengekalkan kesejukan pada bahagian tapak kaki pada hari yang panas! Tapi, ingat! Tak semua kasut sandal sama. Ada yang hanya semata-mata dihasilkan untuk tujuan berfesyen dan ini membuatkan tapak kaki jadi cepat letih dan sakit. 



Lagipun, sandal yang direka dengan yang kurang baik ataupun saiz yang tidak betul boleh sebabkan kelepuhan dan kesakitan pada bahagian kaki. Terutamanya bahagian buku lali. Tapi korang masih boleh dapatkan kasut sandal terbaik yang mempunyai ada fungsi dan stail PLUS memberikan perlindungan untuk tapak kaki dan selesaaa bak berpijak di atas awan! haha. Kemainn!

Well, pasaran sekarang kan banyak pilihan boleh kita dapat, tapi, nak pilih sandal yang selesa mungkin agak susah kan? So, korang kena tahu dulu tips untuk dapatkan sandal wanita terbaru sebelum korang beli sandal yang selesa dan berkualiti!

Nak tahu tips? Jom!


  • Pakai kasut sandal yang tepat untuk aktiviti yang bersesuaian. Bagi mereka yang tidak tahu, terdapat beberapa jenis sandal yang direka khas untuk aktiviti yang korang mahu lakukan pada musim panas. Selalunya, sandal untuk pergi jalan-jalan di mall ke, dekat taman kee kan?
  • Dapatkan saiz yang tepat! Apabila kita cari kasut sandal yang selesa, saiz yang tepat seharusnya menjadi keutamaan kan? Jika sandal terlalu besar, tapak kaki korang akan mudah ‘mengelincir’ dan jika ianya terlalu kecil pula akan membuatkan tapak kaki korang sakit melecet dan mengganggu keselesaan ketika berjalan. Betul tak?
  • Pilih sandal yang diperbuat daripada bahan yang berkualiti. Ini penting untuk menjamin keselesaan korang ketika memakainya. Selain daripada itu, sandal yang berkualiti boleh menjadi satu bentuk pelaburan yang baik kerana boleh dipakai untuk tempoh yang panjang. So, worth the money lah kan?




Aku pun sekarang ni memang pakai sandal je kalau ke mana-mana. Dah lah selesa kalau nak pergi jalan-jalan, nampak ada style sikit berbanding pakai selipar jeee kann. haha. So, ladies, time to get your new pair of sandal! 

See you in my next post guyss!

Post a Comment

9 Comments

  1. Macam tetiba nak beli sandal pulak. Hehehe

    ReplyDelete
  2. qila pun tgh nak cari sandal baru wiwiwi

    ReplyDelete
  3. Sandal paling selesa pakai dalam banyak-banyak jenis kasut! :D

    ReplyDelete
  4. Dah lama rasa tak pakai sandal, I lagi suka heels

    ReplyDelete
  5. saya tak pakai sandal sebab die terbukak, so kene pakai stoking. leceh.. so, saya prefer pakai kasut dari sandal

    ReplyDelete
  6. lama x pakai sandle.. slipar jepun ja skarang.. ehehe..

    ReplyDelete
  7. jarang pakai sandal, sebab ketot..selalu pakai heel n wedges je..

    ReplyDelete
  8. Sandal memang pilihan saya daripada kasut2 lain. ia nampk simple dan juga agak feminine. Tq good tips untuk pilih sandal yang sesuai

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)