Looking For Anything Specific?

Header Ads

dilema melanda diri!



melihat kepada tajuk di atas, saya memang dalam keadaan dilema. meh sini baca dekat sikit. nak citer niee.

bukan apa, semalam saya dapat call dari University Linton. mereka offer saya degree dalam engineering kat universiti sana. emm. malangnya ia universiti swasta. tahu-tahu jelah kan fees dye macamner? dye offer buat engineering kat sana selama 3 tahun. kalau result bagus, bley sambung kat UK, University of East London. nampak cool kan? dye suruh datang untuk interview esok (rabu). but, ayah and mak saya tak boleh nak cuti. kerja. kalau dye jemput saya naik jet, boleh lah kot saya pergi interview. haha. saya cuba nak bincang dengan ayah, tapi, ayah kata ' diaorang nak duit ajeh. jangan percaya sangat. papepon tunggu UPU. tengok dlu dapat kat mana dan cos apa'. setelah difikir2 balik, betul jugak apa yang ayah saya kata. *result macam bagus lah. haha*

oke. kelemahan saya. percaya sangat cakap orang. tak boleh dirayu dan dipujuk, mesti saya ikut jeh. mcmner lah nak baiki kelemahan saya nie. disebabkan itu saya selalu tanya orang. mintak pendapat. so, saya tak buat silly mistakes.

then, about the university Linton, saya tengok gambar2 nya banyak FOREIGNER. especially African. wahhh. enggak mahu oke. nanti makin teruk saya nanti. saya bangsa SATU MALAYSIA. tak rela fikiran ku dijajahkan. cehhhhh.

em. korang ada pengalaman? share lah sket. sharing is caring mehh. hehe

Post a Comment

16 Comments

  1. btol la ape yg ayh kate tu..kalo swasta standard la tu dia nak duit je. offer letter tu pon kemungkinan dia men blasah je post kat sape2..nasib la sape yg dpt.=p
    study overseas tak semestinya lg baik drpd dlm negara..universiti kita kat malaysia ni pon bnyk lg yg diiktiraf.. :)

    ReplyDelete
  2. oh..nk further kat oversea ke?
    xda experience la nak kongsi..

    but wat pilihan leklok la ye..
    gud luck..

    ReplyDelete
  3. swasta nie mmg byk kena pk syaz.....cik qiqi da bpngalamn ngn swasta ni mmg pning bile pk nk byr fees die...waduh2...nasib ritu cik qiqi msuk unikl...at least dpt bntuan MARA n pas kua nie dpt ptgn..kalo x...naya nk byr semua..mne nak cekau..


    Mmg btol kate ayh syaz tu..kbykn swast pk kn duit dr pblajarn...so..better tggu UPU...2 lagi better...kite nie sme je..cepat je cye pe org ckp ...tp kite nie smkin ari smkin dwse n smkin matag...so btter think carefuly n jgn wt tndkn tburu2 cm cik qiqi dulu...huaaa

    ReplyDelete
  4. pegi je intebiu dlu..

    t chances 5 6 dapat bwu pikir nak mne.. hee

    ReplyDelete
  5. dont think too high but think smart...think about what u want and what good for u...

    ReplyDelete
  6. wahhh. terima kasih yer korang. banyak membantu. saya akan berfikir dengan semasak2nya smpai hanguss.

    terima kasih sekali lagi

    *terharu*

    =)

    ReplyDelete
  7. hoyeeeehhh... 1 msia ok yunnnkkk!!!....

    malaysia ade byk uni best2... no need la smpai lar negara,... nnti raye, sedeyyy... hahhahaha...

    mish yu sis!

    ReplyDelete
  8. better u tunggu je UPU. if u get ur desire course. better go for it.

    if not.
    maybe u should just think again for their offer. but some swasta punya university indah khabar dari rupa. =))

    ReplyDelete
  9. nadia; betul gak kan? kang xnyesal jeh masuk t.

    kak anna n qiqi; tengss. lebiu lah. hehe

    ReplyDelete
  10. belajar kat negara sendiri lagi bagus..dekat ngan kuage n boleh jimat perbelanjaan...kalau jadik pape kat diri ..kuage boleh suppot...huhu...sabar n belajar kat malaysia okeh? hehe

    ReplyDelete
  11. hehe. tengs cik aida. really appreciate it!

    ReplyDelete
  12. Wow! nampak tawarn tuhh sgt gempakkkk! hahaha. . tu laa, ain pon rase, better tunggu UPU je syaz. . nak kuar da pon kan result. . gpon, ituh swasta, adodoi, mmg kopak laa mak abah den nak bayo fees nye. . hihi . .

    ReplyDelete
  13. lu camni je
    lu tapis
    lu jangan percaye ape org kate
    lu dah tapis3
    baru lu buat decision
    okayh?

    jom makan eskrem ngan gwa!. <--- lu tapis info neyh. nak ekot ke xnak?

    ha....
    nak ekot x?
    gyahahaahaahahahaaah~

    ReplyDelete
  14. ain; yepp. menunggu dengan kesabaran. hehe

    ReplyDelete
  15. hellioz; oke2. gua ekuttt. wee~

    eskremm, yummy. hehe

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)